Ga naar inhoud

wmi fout bij internet sharing


Aanbevolen berichten

Na wat probleempjes met het delen van mijn adsl verbinding op winxp pro heb ik de software en drivers d.m.v. de bijgeleverde cd opnieuw geinstalleerd. Nu wil ik mijn verbinding opnieuw delen, maar bij het tabblad Geavanceerd staat het volgende: [img:2c0f98f21a]http://members.lycos.nl/tsystem/wmi.JPG[/img:2c0f98f21a] Systeemherstel kan ik niet uitvoeren, omdat ik dat uit heb staan. Nogmaals opnieuw opstarten en installeren hielp ook niet. sfc /scannow heeft volgend mij wel iets gedaan (de vga drivers staan er niet meer op bijv.) maar het WMI gebeuren werkt nog steeds niet. Wat kan ik hier aan doen? P.S. Ik ben niet van plan om er 3rd party software voor te gaan gebruiken omdat het met Windows altijd goed heeft gewerkt.
Link naar reactie
Normaal zou je met de XP CD erin (tijdens opstarten) een “repair” uit kunnen voeren. Mocht dat niet lukken (moet eigenlijk wel), en je engels goed is dan is dit je uitleg = 1 - In the Management Console\Services STOP WMI and set to manual. 2 - Go to the WMI repository %Windows%system32%wbem and delete the repository. 3 -Set the WMI service back to Automatic 4 - From %Windows%system32%wbem run "wbemtest" and connect to your namespace. 5 - Start/Run/Regedit and navigate to: Locate current HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Control\Class. Open the class key and right click on the sub key 0000 and select permissions and make sure that the permissions for you [administrator] are "Full". Succ6 Falco
Link naar reactie
[quote:348c623874="Falconetti"]Normaal zou je met de XP CD erin (tijdens opstarten) een “repair” uit kunnen voeren. Mocht dat niet lukken (moet eigenlijk wel), en je engels goed is dan is dit je uitleg = 1 - In the Management Console\Services STOP WMI and set to manual. 2 - Go to the WMI repository %Windows%system32%wbem and delete the repository. 3 -Set the WMI service back to Automatic[/quote:348c623874] dit had ik al geprobeerd [quote:348c623874] 4 - From %Windows%system32%wbem run "wbemtest" and connect to your namespace. 5 - Start/Run/Regedit and navigate to: Locate current HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Control\Class. Open the class key and right click on the sub key 0000 and select permissions and make sure that the permissions for you [administrator] are "Full". [/quote:348c623874] wat bedoelen ze met namespace? ik kan dat met het register nu helaas niet uitproberen want ik zit op mijn werk...
Link naar reactie
Met "repair" raak je niets kwijt. Sinds Windows ME heeft Windows ook de opties "systeem herstel". Deze werkt niet altijd even goed. In algemeen is het makkelijker om het systeem handmatig terug te zetten via Start\Run (uitvoeren). Als dat niet werkt dan is het altijd mogelijk om Windows er overheen te draaien vanaf de CD, Dus GEEN 'format' maar gewoon er overheen. Alles blijft staan en Windows werkt wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...