Ga naar inhoud

Belazerd


Aanbevolen berichten

Hoi, een weekje of 2 geleden stond er op Borisfansite.nl dat ze een webmaster zochten, die de gehele website wilde vernieuwen en onderhouden, zonder kosten voor beide partijen. Ik wilde dit wel doen. Ik heb hosting aangevraagd, domeinnaam erbij besteld (niet borisfansite.nl, die zou hij naar mij linken). Ik heb behoorlijk wat tijd gestoken in het maken van de layout en alle inhoud, maar was na 4 dagen van totaal iets van 40 uur werken klaar. De ex-webmaster vond de site top en linkte de domeinnaam naar mijn hostingplaatsje. Het ging er goed, de 1e dag was ik bij de searchterm boris fansite 11e resultaat. De 5e dag had ik al 601 unieke bezoekers. Toen was ik 4e resultaat bij Google op dezelfde searchterm. Een dagje later was ik al 2e resultaat. En sinds vandaag eerste. Maar wat nu? Ik krijg een mail van de ex webmaster. Hij heeft de domeinnaam Borisfansite.nl naar zijn eigen server weer gelinkt, zonder mij eerder op de hoogte te brengen, en heeft mijn GEHELE website, dus layout en inhoud gekopieerd, en op zijn server gezet. Hij heeft nu een aanpassing gemaakt: er zit een te koop plaatje bij. Dus 60 uur werk van mij, plus betaling hosting wordt mij nu zomaar afgepakt. Heb ik nu geen enkel recht? Groeten, Peter
Link naar reactie
Ik heb nog 2, misschien van pas komende, mails: [quote:146da2d63d]Beste Peter, we zouden het heel leuk vinden het onderhoud / updaten aan u over te laten. Ik neem aan dat u begrijpt dat wij van verwachten dat dit kostenloos gebeurd. Wanneer u nog steeds intresse heeft stuur ik u de website op zoals deze nu is. Dan moet u deze op een eigenserver zetten, wij zorgen dat de domeinnaam naar u wordt doorgelinkt. Met vriendelijke groet, BorisFansite[/quote:146da2d63d] [quote:146da2d63d]Beste Peter, je wordt de [b:146da2d63d]volledige webmaster[/b:146da2d63d]. Mijn voorstel is: Maak de website zoals jij deze wilt. Zet deze op jou server. Wanneer je klaar bent mail je me even, dan link ik de domeinnaam door naar jou server. Goedplan? M.v.g BorisFansite[/quote:146da2d63d]
Link naar reactie
[quote:d8fafdf27d="BrigitteW"]Kun je niks mee. Je hebt afgesproken dat het kosteloos is gebeurd. Misschien dat er nog iets mogelijk is met intellectuele eigendomsrechten.[/quote:d8fafdf27d] Ja, we hebben afgesproken dat ik volledige webmaster zou worden, zonder kosten. Maar neit dat hij de hele website van mij mag kopieëren, en zeker niet zonder kosten!
Link naar reactie
Klopt. Een website is auteursrechtelijk beschermd. Kijk maar eens op de onderstaande link en dan on paragraaf 4 - "Juridische bescherming van je website". http://mineco.fgov.be/information_society/enterprises/designers_internetguide/designers_nl-06.htm#P1057_97569 Je hebt dus wel rechten, maar nu is het alleen de vraag of je ook je recht kunt halen. Ik weet niet hoe de bewijslast in dit soort zaken ligt en ik kan er ook niet echt iets over vinden. Misschien kun je, als je een rechtsbijstandverzekering hebt, de zaak eens aan hen voorleggen. Wellicht zien zij er brood in of vinden ze het interessant. Suc6 iig.
Link naar reactie
Heel erg bedankt voor jullie steun en antwoorden. De eigenaar van Borisfansite.nl heeft me inmiddels opgebeld, na wat mails van mij. Hij: En mag ik jouw layout nog gebruiken Ik: Nee, ik heb daar ontzettend veel tijd ingestopt, en ik ben nu precies hetzelfde als een bezoekers van borisfaniste.nl Hij: Je mag hem wel onderhouden dan als je wilt, maar de domein moet wel te koop blijven staan. Dit was een stukje, en dan ook nog samengevat. Maar mensen: kijk dus uit, en zorg dat je dit niet gebeurt!
Link naar reactie
[quote:c335e22b1c="Wiep Corbier"]Zeg maar dat je een koper hebt. IK (Wiep Corbier), geef hem maar een bedrag door dat hij hebben wil, dan koop ik hem. Zijn probleem is dat ik niet betaal. :lol:[/quote:c335e22b1c] Dat denk hij niet, hij vraagt er €650 voor..... idd belachelijk veel. Hij staat als sinds 3 maart [url=http://www.domeinmarktplaats.nl/index.php?d=details&id=591]te koop[/url] en nog niemand heeft gereageerd... dus hij zal hem vast voor 10x minder ook wel verkopen. Maar hoezo 'geen probleem'? Jackpot gewonnen? ;)
Link naar reactie
[quote:2f4acc5daa="Wiep Corbier"][quote:2f4acc5daa]Maar hoezo 'geen probleem'? [/quote:2f4acc5daa] [b:2f4acc5daa]Zijn[/b:2f4acc5daa] probleem :lol: Ik laat hem alles in orde maken, dus regelen. en als hij dan op zijn centen zit te wachten.....kan hij lang wachten, want ik betaal gewoon niet. Leuk geintje toch?[/quote:2f4acc5daa] ;) sluw hoor :P iig een verdiend geintje :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...