Ga naar inhoud

ADSL-verbinding pauzeert


Aanbevolen berichten

Hulp gevraagd! Mijn ADSL-verbinding werkte goed. Nu heb ik een nieuw moederbord geplaatst (Jetway) met een AMD i.p.v. de Pentium II van mijn vorige Chaintech bord. Mijn ADSL-verbinding werkt goed en veel sneller, dankzij de snellere processor. Alleen houdt hij af en toe vene pauze, zo'n 30 seconden. En dat is uiterst irritant. Ik dacht dat het door mijn netwerkkaart kwam, maar het probleem bleef na verwijderen daarvan. Ik heb een USB ADSL-modem via HCC-net (groene rog), maar nogmaals: met het vorige moederbord werkte het wel! Het moet dus volgens mij een instelling zijn. Wie heeft er enig idee? Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Harry schreef: "Mijn ADSL-verbinding werkt goed en veel sneller, dankzij de snellere processor. Alleen houdt hij af en toe vene pauze, zo'n 30 seconden. En dat is uiterst irritant. Ik dacht dat het door mijn netwerkkaart kwam, maar het probleem bleef na verwijderen daarvan. Ik heb een USB ADSL-modem via HCC-net (groene rog), maar nogmaals: met het vorige moederbord werkte het wel! Het moet dus volgens mij een instelling zijn. " > Harry, met welk besturingssysteem werk je? > Heb je een aparte firewall bij staan en had je die ook al met je oude moederbord? > Ik heb een wijnrode type 330 en soms lijkt het of hij even stopt maar dan zie ik wel het picto van zone-alarm tekeer gaan." > Of heb je nu een spamfilter geinstalleerd die ook even de tijd wil hebben om z'n werk te doen. > Andere aanwijzingen kan ik je op dit moment niet geven helaas.
Link naar reactie
Beste Gertcor, Dank voor je reactie. Buiten mijn moederbord met nu een AMD-processor, wat meer geheugen en een andere videokaart is er niets gewijzigd. Ik draai nog steeds onder Windows 98 SE met de laatste veiligheidsupdate, en mijn firewall is nog steeds Zone Alarm. En nee, ik heb geen spamfilter en tijdens de werkonderbreking (staking?) van mijn browser (SlimBrowser, heb ik ook al lang) staat ook Zone Alarm met de armen over elkaar te niksen. Ik heb Windows niet opnieuw schoon geïnstalleerd, maar de al geïnstalleerde Windows zelf alle vernieuwingen laten detecteren. Zou een schone installatie zin hebben?
Link naar reactie
Harry, nog 1 poging van mijn kant om de oorzaak proberen te achterhalen. Die pauze van plm. 30 sec. doet hij dat op het moment dat je een nieuwe site wilt openen? En is dat dan misschien een site die je al vaker hebt geopend en gebeurt het niet bij een site die je voor de eerste keer bezoekt? In het eerste geval zou ik kunnen denken aan het ophalen uit de cache van de gegevens en die cache is geweldig groot en gedefragmenteerd (zo maar wat ideeën hoor) Je zou dan bij extra/internet opties/bij tijdelijke internetbestanden, deze bestanden kunnen wissen en/of je schijf defragmenteren. Naar misschien doe je dat al. Verder zou ik je op dit moment niet kunnen adviseren, maar misschien is er een ander die hierdoor op gedachten gebracht wordt en dit je laat weten. Succes, Gert.
Link naar reactie
Nee Gert, dat is het niet. Mijn cache is leeg en mijn schijf gedefragmenteerd. Net nu ik op Antwoord klikte, moest ik bijvoorbeeld weer een minuut wachten. Ik kan er geen systeem in ontdekken. Niettemin bedankt voor je meedenken! En met jou hoop ik, dat anderen hierdoor een slimme ingeving krijgen. Ik blijf nog maar even doorploeteren. En o ja, regelmatig wordt mijn verbinding verbroken en duikt het inbelscherm op, als ik naar een andere site wil... Vreemd allemaal hè? Een viraal spookje...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...