Ga naar inhoud

Gmail van google - een grap?


Aanbevolen berichten

Google komt eraan met een gratis e-mail dienst. Als concurrentie tegenover microsoft (hotmail) en yahoo. Nu dacht ik dat dat logisch was, totdat ik las dat [b:11f342f60d]elke[/b:11f342f60d] gebruiker een opslagruimte bezit van 1GB voor zijn/haar mail. Toen ik dit las dacht ik gelijk aan een 1 april grap (het bericht op nu.nl is op 1 april vrijgegeven, en op sommige amerikaanse sites op 31 maart dus ik weet het niet). Hotmail heeft +- 300 miljoen gebruikers. Stel deze stappen over op Gmail, hoeveel servers zouden er dan voor nodig zijn om de mail e.d. op te slaan. Misschien ligt het aan mij, maar dit lijkt me redelijk veel "gedoe". Voor meer informatie zie: www.gmail.com en het nieuwsbericht op [url=http://www.nu.nl/news.jsp?n=301206&c=50]nu.nl[/url] Denken jullie dat dit een uit de hand gelopen 1 april grap is, of dat dit echt komt? PS. Als het niet de bedoeling is dat ik zo'n soort topic start, hoor ik dat graag.[/url]
Link naar reactie
Google heeft nergens aangegeven dat het een 1 april-grap is, normaal gesproken laat je in zo'n geval toch weten dat men in de maling is genomen. Op [url]http://www.smallzine.nl/[/url] staat een heel artikel genaamd "lachen met google"over de vraag of het een grap is of niet (helaas zonder een bevrijdend antwoord). Ook staan er screenies van de mailservice die door een beta-tester gemaakt zouden zijn. Ik hou het voorlopig op een 1 april-grap.
Link naar reactie
[quote:765b09cc5a="jweijde"]1gb is leuk, maar je moet je privacy er wel voor inleveren...[/quote:765b09cc5a] he, wat, hoezo? Wat een onzin: [quote:765b09cc5a]Email contents and usage. The contents of your Gmail account also are stored and maintained on Google servers in order to provide the service. Google's computers process the information in your email for various purposes, including formatting and displaying the information to you, delivering targeted related information (such as advertisements and related links), preventing unsolicited bulk email (spam), backing up your email, and other purposes relating to offering you Gmail. Residual copies of email may remain on our systems, even after you have deleted them from your mailbox or after the termination of your account. Google employees do not access the content of any mailboxes unless you specifically request them to do so (for example, if you are having technical difficulties accessing your account) or if required by law, to maintain our system, or to protect Google or the public.[/quote:765b09cc5a] Oftewel: A) je mail wordt gebruikt voor content-related advertising B) er wordt spam uit gefilterd C) ze garanderen niet dat evt resten altijd weg zijn D) Googlewerknemers kunnen niet in je mail kijken Ohw. 1GB staat gelijk aan ongeveer 30000 mailtjes, ik zit al op de 10000 is 3 jaar, dus het valt _nogal_ mee =p
Link naar reactie
[quote:d0e8df0536="jweijde"]1gb is leuk, maar je moet je privacy er wel voor inleveren...[/quote:d0e8df0536] Dat snap ik ook niet. Wat moet je dan allemaal vrijgeven voordat je zogenaamd die 1gb kan gebruiken? Ik denk eigenlijk niet meer dat het een 1 april grap is, omdat het wel heel raar zou zijn als dat nu inderdaad nog bekend gemaakt zou worden.
Link naar reactie
Je hoeft niks vrij te geven, wat ze doen is scanning van keywords, als er dus in een maitlje bijvoorbeeld het woordje "bier" voorkomt, dan kan je een banner van Heineken verwachten, je mail wordt dus gescand, maar niet door personen gelezen. Het hele principe van 1 Gb mail is gebasseerd op "shared mail. Alle mail (van iedereen) wordt in 1 grote container geflikkerd en aan de hand van filters wordt bepaalde mail aan een gebruiker weergegeven, hierdoor krijg je alleen de mail te zien die dus voor jou bedoeld. Dit principe is een standaard feature binnen Lotus Notes. Op deze manier zien ze zeer eenvoudig of er ruimte nodig is of niet, aangezien het geheel verbruikte niet is opgedeeld is losse mailboxjes, maar alles op de grote hoop wordt gegooid. Ik denk alleen dat de service misbruikt gaat worden door mensen die gecentraliseerde opslag willen hebben, het is toch een mooi plekje om "even" een cd'tje te parkeren, zodat je die thuis op kan halen, de mogelijkheden zijn natuurlijk legio.......
Link naar reactie
niet erg professioneel alleen [quote:e6cdd77572]Google heeft in de algemene voorwaarden van zijn Gmail-dienst een bepaling opgenomen waarin te lezen valt dat e-mailberichten bewaard blijven, zelfs als een e-mailaccount wordt afgesloten:[/quote:e6cdd77572] nee, er staat: MAY REMAIN oftewel: zou kunnen blijven staan! -->als jij je HD formatteert is ook nog niet alle data weg...
Link naar reactie
In dat artikel van ZDNet staat hetzelfde als wat een tijd geleden in de Kijk stond. Daar stond ook dat als het zo doorgaat google veel "macht" krijgt over bezoekers enz. Ik weet niet of dit allemaal wat overdreven is of niet. Ook staat er dit in het artikel: [quote:4cf4dffed7]Door de informatie van Gmail, Google en Orkut te combineren kan er een behoorlijk compleet beeld van een gebruiker worden samengesteld.[/quote:4cf4dffed7] Dus eigenlijk scannen ze je op verschillende manieren, en kunnen dan zo van alles over je te zien krijgen. Naar wie je veel mailt, naar wat je vaak zoekt op het internet enz. Als dat zo doorgaat gaat je gevoel van privacy inderdaad wel wat achteruit, ookal doen ze er niks mee.
Link naar reactie
[quote:017c8b7340="webspider"]privacy op het net is sowiso al iets wat niet bestaat. punt.[/quote:017c8b7340] Dat klopt ook wel, als je inderdaad echt bang bent dat ze wat van je weten, moet je gewoon helemaal niet op internet komen. [quote:017c8b7340="Vunce"]Ik vind het wel een jofel idee. 1. Mij boeit het echt helemaal niks, ze mogen van mij zelfs mijn mail lezen als ze dat zouden willen. 2. 1Gb ruimte! Ik ga volgende maand op vakantie, dit kun je gewoon perfect gebruiken als webspace voor foto's en filmpjes e.d.[/quote:017c8b7340] Volgens mij gaan de meeste mensen het ook zo gebruiken. Het wordt gewoon één grote hard disk...
Link naar reactie
[quote:b9773d8d28="Obi-wan-kenobi"][quote:b9773d8d28="badeend"]Volgens mij gaan de meeste mensen het ook zo gebruiken. Het wordt gewoon één grote hard disk...[/quote:b9773d8d28] Ga jij daar dan 200 accounts aanmaken? :wink:[/quote:b9773d8d28] Is wel slim eigenlijk, al m'n grote files droppen :P Ik heb namelijk maar 40 GB, en gebruik vaak ruimte van m'n zusje's pc :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...