Ga naar inhoud

trage explorer en internet


Aanbevolen berichten

sinds een paar dagen is mijn pc vanaf de start zeer traag. het duurt een paar min. voordat zone alarm is opgestart, via de verkenner duurt het een tijd voordat ik zicht heb op de mappen/bestanden en i.explorer gaat er soms uit (opnieuw opstarten dus). ALs ik in de adresbalk een adres tik, duurt het soms wel een minuut voordat er verbinding is, doe ik het via favorieten, dan is de verbinding zo maar voor elkaar. Heb alles gescand en opgeruimd. Ik vermoed dat het in de instellingen van mijn internet ligt. Maar ja, waar dan en hoe dan? heb een breedband verbinding via Tiscali. Ook Outlook werkt soms niet, en moet dan de pc opnieuw opstarten waarna de kans groot is dat ik dan wel (tijdelijk) verbinding heb. HELP. Eddy M.
Link naar reactie
Voor de volgende keer: heb deze tip gevonden op internet: De map C:\WINDOWS\Prefetch bevat informatie over de regelmatig opgestarte software. Elke keer als XP opstart worden deze programma's reeds gedeeltelijk in het geheugen geladen, zodat het opstarten sneller verloopt. Na verloop van tijd raakt deze map echter vervuild en gaat dat ten koste van de systeemprestaties. U kunt hem daarom beter leeg maken, in de meeste gevallen start Windows vervolgens sneller op. De echt nodige prefetch bestanden worden vervolgens opnieuw aangemaakt. In het begin zal u wellicht merken dat sommige programma's trager opstarten, hetgeen na verloop van tijd weer is opgelost. Om een idee te krijgen welke bestanden geprefetched worden kunt u met het kladblok het bestand layout.ini in de betreffende map openen. Nadat de bestanden zijn verwijderd doet u er verstandig aan om de harde schijf te defragmenteren. Sjaak
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...