Ga naar inhoud

Bandbreedte problemen met ADSL?


Aanbevolen berichten

Geachte lezer, Mijn provider heeft de bandbreedte van mijn ADSL abonnement in 3 stappen verhoogd van 512 naar 2048 kbits/s. (Mxstream) Dit is op zich prachtig natuurlijk, ware het niet dat ik sinds de laatste upgrade(s) blijkbaar geen enkele file/programma ed. meer foutloos opgehaald krijg. Steeds wanneer ik een programma opstart of een ISO brand, krijg ik de melding dat er iets mis is en het programma fouten bevat. Met internetten ondervind ik geen merkbare problemen. Ik heb de computer gescand op virussen en adware. Ik heb getest met XP, W98SE en Linux maar dit maakt geen verschil. Mijn configuratie bestaat uit een Alcatel Speedtouch met een Draytek 2200 router waarachter enkele PC’s en een Mac. Snelheidsmetingen blijven hangen op 211KB/s. Berekend zou dit 256KB/s kunnen zijn? Vraag: -Kan het zijn dat mijn verbinding met de KPN-centrale deze datasnelheid niet goed aan kan? -Hoe kan ik testen of er inderdaad veel fouten worden gegenereerd bij de data transmissie? -Bestaat er software om de bandbreedte te knijpen? mvg, Guillaume
Link naar reactie
Met welk programma haal je die software binnen die het achteraf niet blijkt te doen? gewoon downloads van een website (via IE), of gebruik je een p2p-programma. Ik had in het verleden ook altijd problemen met iso/bin-bestanden die ik via kazaa/imesh downloadde. Sinds ik overgestapt ben op emule, heb ik nooit meer corrupte downloads aangezien hier een optie inzit die elk binnengekomen deel checkt en indien het corrupt is, dat stuk opnieuw download.
Link naar reactie
211 KB is iets minder als 2048 maar dat kan ongeveer kloppen ja. - Kan het zijn dat mijn verbinding met de KPN-centrale deze datasnelheid niet goed aan kan? > Zou kunnen maar dat zou geen fouten mogen opleveren. Je verbinding zal langzamer kunnen zijn /worden maar er mag "onderweg" geen informatie "aangepast" worden. De verbinding heeft een contole mechnisme als een packet niet correct aankomt wordt er een verzoek versuurd om deze opnieuw te verzenden. - Hoe kan ik testen of er inderdaad veel fouten worden gegenereerd bij de data transmissie? > Je zou een bestand kunnen downloaden met een md5 checksum (bijvoorbeeld een linux iso) en deze controleren. Windows : http://www.laurentconstantin.com//common/md5sum/md5sum.zip Linux : md5sum Als deze niet klopt hoeft het niet per definitie te betekenen dat het de verbinding is (kan bijvoorbeeld ook een slechte HD zijn) -Bestaat er software om de bandbreedte te knijpen? Windows : http://www.netlimiter.com/
Link naar reactie
[quote:872b7f0646="PS"]Met welk programma haal je die software binnen die het achteraf niet blijkt te doen? gewoon downloads van een website (via IE), of gebruik je een p2p-programma. .[/quote:872b7f0646] Kan je ook makkelijk testen : download van bijvoor ATI de drivers, die zijn 25 MB of zo. Of een demo van een spel bij de officiele site. Kan je de driver opstarten en het spel installeren, dan ligt het aan de bestanden die je hebt gedownload. Normaliter moet de 2048 gewoon probleemloos werken. Ik heb er geen last van. Als dat zo is dat het aan KPN ligt moet je ze bellen envragen om de boel door te meten . Heb je toevallig kabels gewisseld recentelijk ? Misschien overbodig : maar is je Alcatel modem nu een Ehternet versie of een USB versie. Indien USB dan is dat dan de boosdoener.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...