Ga naar inhoud

muziek downloaden, branden en afspelen


Aanbevolen berichten

Beste lezers van Computer Totaal Ik zou graag wat hulp van jullie kant willen om het proces van downloaden, branden en afspelen van mijn muziek wat gestroomlijnder te laten verlopen. Ik komt namelijk verschillende problemen tegen en misschien hebben jullie wel hele handige tips. Ik zal de problemen die ik tegenkom even op een rij zetten. 1. Met welke programma’s kan tegenwoordig best muziek binnen halen en wie biedt er het meeste aan. 2. Tegenwoordig download ik meestal hele albums tegelijk die dus als één nummer opgeslagen zijn, omdat dit gemakkelijker gaat dan alle nummers apart te downloaden. Het programma albumwrap is hier handig. Dit programma pakt een cd in tot één nummer en pakt het later ook weer uit tot de oorspronkelijke nummers met titel. Enkele keren echter bleken bestanden die aangegeven werden als ingepakt door albumwrap (met een code albw) helemaal niet door albumwrap uitgepakt te kunnen worden. De cd bleef dus gewoon één nummer. Hebben jullie misschien tips hoe deze manier van downloaden beter kan verlopen. Hoe kan ik van te voren testen of een file uitgepakt kan worden door albumwrap? En is het downloaden van albums die zijn ingepakt door winzip misschien een optie? Of zijn er andere mogelijkheden? 3. Mocht ik toch een album als geheel nummer hebben gedownload, is er handige software waarmee ik handmatig de cd kan splitsen in de verschillende nummers? In stukjes knippen zo gezegd. 4. Dan een aantal vragen mbt het afspelen van de gedownloade en gebrande muziek. Het leek mij ideaal om een dvd-schijfje helemaal vol te zetten met albums met mp3-tjes. Maar dvd- spelers blijken soms erg veel moeite te hebben om deze cd-s af te draaien. Het skippen naar de verschillende mappen (de afzonderlijke cd-s) op de cd gaat moeilijk en soms worden de afzonderlijke tracks niet eens gelezen. Hebben jullie advies. 5. Verder komt het vaak voor dat naar wav-files omgezette muziek begint over te slaan tijdens het afspelen. Is er software die, voordat ik een cd brandt, de file kan nalopen op onvolkomenheden en deze kan repareren of iets dergelijks? Kan het ook liggen aan een te hoge brandsnelheid (12x bijvoorbeeld) Dit zijn kort de huis, tuin en keuken probleempjes die ik tegenkom bij mijn muzikale downloadactiviteiten. Waarschijnlijk komen meerdere mensen deze problemen wel eens tegen en ik hoop daarom dat jullie iets met mijn vragen kunnen doen. Alvast hartelijk dank voor het advies. Met vriendelijke groeten, Lars Voskuijl Lars.voskuijl@hccnet.nl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...