Ga naar inhoud

Kijk nou eens wat er in de mail zat.


Aanbevolen berichten

[quote:93c9f1652b] van: Center@microsoft.com datum: 2004/03/09 di PM 12:52:45 CET aan: ik_dus@chello.nl onderwerp: Microsoft Alert: Please Read! A new variant of the W32.Mydoom (W32.Novarg) worm spread rapidly through the Internet. Anti-virus vendor Central Command claims that 1 in 45 e-mails contains the MyDoom virus. The worm also has a backdoor Trojan capability. By default, the Trojan component listens on port 13468. Protection: Please download this digitally signed attachment. This Update includes the functionality of previously released patches. +++ ©2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. +++ One Microsoft Way, Redmond, Washington 98052 +++ Restricted Rights at 48 CFR 52.227-19 bijlage downloaden: MS-UD35019.zip [/quote:93c9f1652b] Mag toch aannemen dat dit dikke onzin is en in een diepe kuil moet stoppen.
Link naar reactie
[quote:1714777133="Beetle"] Mag toch aannemen dat dit dikke onzin is en in een diepe kuil moet stoppen.[/quote:1714777133] Mag toch aannemen dat je een up-to-date virusscanner hebt die alle inkomende en uitgaande files controleert? Mag toch aannemen dat iemand (zeker niet Microsoft) jou nooit ongevraagd dit soort boodschappen stuurt, tenzij jij je _zelf_ op de een of andere service hebt geabonneerd? Kortom, jij had allang begrepen dat het om een virus ging en de hele boel met een grote boog weggegooid.
Link naar reactie
Dit heb ik nog niet binnen gehaald. Het staat nog op de server van Chello. Ben op het werk en bekijk de laatste tijd wel vaker de mail voor ik die binnen haal. Ik denk dat veel mensen er wel in kunnen trappen. Er zijn nog genoeg leken die je dit soort dingen wijs kunt maken. Het ziet er ook wat bedriegelijk uit. Het bijgeleverde bestand heeft bijvoorbeeld ook geen dubbele extentie. Ik heb een neef werken in Redmond (en als die mail verzendt is dat inderdaad van "@microsoft.com") maar die heeft het zeker niet verzonden. Het draait om de [b:87e5a339ae][url=http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=639]W32.Sober.d@mm worm.[/url][/b:87e5a339ae]
Link naar reactie
[quote:94786c9ed7] Er zijn nog genoeg leken die je dit soort dingen wijs kunt maken. [/quote:94786c9ed7] Zoals jij, want anders had je de vraag niet gesteld. Het is heel simpel, en bijna iedereen weet het inmiddels. Geen bijlages openen als je niet 100% zeker weet dat het veilig is. Nu weet jij het ook weer even zeker.
Link naar reactie
Was ook wat sarcastisch bedoeld, al is dat er niet goed uit op te maken. Zal voortaan wat duidelijker zijn. Inmiddels heb ik eens met Chello gebeld om te vragen wat zij er aan doen. ....niets dus. Het vreemde is dat ik prompt dezelfde avond niet minder dan drie algemene waarschuwingen krijg over het groot aantal virussen dat deze maand op duikt. Inmiddels is het Sober virus al weer een paar keer gesignaleerd in mijn mailbox (op de site van Chello webmail.) Hebben ze ineens door dat het toch wel verstandig is om mensen in te lichten? Tuurlijk, Chello heeft gelijk dat er veel verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker van internet maar dat ze zelf vertikken ook iets te doen aan de immense stroom onzin die de gebruikers tegemoet komt is niet verstandig. Een schoon internet is ook in het belang van Chello.
Link naar reactie
Alle mails van zogenaamd "microsoft" zijn virussen, ik heb nog NOOIT en echte mail van microsoft in mn mailbox gehad. :lol: En gebruikers van @planet.nl en waarschijnlijk ook andere providers zullen ookwel duizend virussen binnen hebben gehad met als onderwerp: "Notify about your e-mail account utilisation"of "Notify about using the e-mail account" e.d.. Hierbij zit een bijlage met als OW: "Information.zip" of "About.pif"...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...