Ga naar inhoud

Email binnenhalen vanuit 1 computer via ADSL lite verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende vraagstuk; Mijn computer is zo ingedeeld dat een 4tal personen (mijn vrouw, zoon, dochter en ik )allen met hun eigen inlognaam en password, een eigen gedeelte hebben op mijn computer. Mijn vrouw gebruikt voor haar email Outlook Express en haalt daarmee haar Wanadoo-account binnen en haar Hotmailaccount via Wanadoo alwaar zij een inbelaccount heeft. Ik heb zelf ook een Wanadoo inbelaccount en haal mijn mail binnen met Outlook. Dit ging tot nu toe prima echter m.i.v. afgelopen vrijdag heb ik ADSL via Wanadoo (Wanadoo-Lite). Mijn inbelabbonement is uiteraard omgezet naar een ADSl-lite abbonement en dat werkt OK. Nu vraag ik me af hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat mijn vrouw voor het ophalen van haar mail gebruik kan maken, vanuit haar eigen gedeelte mbv Outlook Express, van mijn ADSLverbinding en geen gebruik meer hoeft te maken van haar inbelverbinding. (Uiteraard geldt dit ook voor de 2 andere huisgenoten). Het moet toch mogelijk zijn om voor 4 mensen, die in hun eigen gedeelte vanaf 1 computer werken (allen een gedeelte op de C-schijf), via 1 adsl verbinding van Wanadoo mail op te halen? Zonder dat deze verschillende mailaccounts in [b:14d27206a0]mijn[/b:14d27206a0] Outlookgedeelte terecht komen? Mijn volgende vraag is hoe ik het voor elkaar krijg om in de verschillende gedeelten de mogelijkheid te creeeren dat een ieder via “Local Area Connection” toegang tot het internet krijgt over de ADSL verbinding. Of is daar wellicht een ander manier voor? Ik ben heel erg benieuwd of jullie me kunnen helpen met dit, voor mij, behoorlijke ingewikkelde vraagstuk!!
Link naar reactie
De manier waarop dit ingesteld wordt is eender als bij je vorige inbelverbinding. In de grond van de zaak maakt het niet uit of je jou internetprovider (wanadoo) bereikt via inbelllen, kabel of ADSL. M.a.w. kan e.e.a. exact ingesteld worden zoals de situatie die naar behoren werkte. Let wel op het verschil tussen een alias en een ander POPmail account. Bij een alias zal alle post naar het POP mail account worden verzonden die bij het alias hoort Bij een ander POP adres is het fysiek een andere brievenbus geworden. De brievenbus moet dan worden toegekend aan het e-mail programma dat wordt gebruikt door jou, je vrouw of wie dan ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...