Ga naar inhoud

E-mailen


Aanbevolen berichten

Ik woon in Indonesia en het e-mailen is hier een ramp. Er is echter 1 provider, die alleen maar een internetverbinding regelt en die is vrij snel voor onze begrippen hier. Nu wil ik via die verbinding gaan e-mailen (Outlook of Incredimail) via mijn Nederlandse provider (veteranen.nl). Post binnenhalen gaat prima maar helaas kan ik geen post verzenden. Is dat normaal of ligt dat aan een instelling op mijn computer? Wie helpt mij op weg??? Bas Dubbelaar. de_vutter@veteranen.nl of basari@indosat.net.id
Link naar reactie
Je moet eens controleren wat je uitgaande URL is voor het SMTP protocol bij Veteranen.nl, POP3 is bedoelt voor inkomende mail. [color=red:1005db59b3][b:1005db59b3][Update][/b:1005db59b3][/color:1005db59b3] Volgens [url=http://www.google.nl/search?q=cache:BjH7qHBBwrsJ:www.veteranen.nl/internet/veteranen-email.doc+veteranen.nl+%2Bsmtp&hl=nl&ie=UTF-8][b:1005db59b3]deze[/b:1005db59b3][/url] pagina is het gewoon [color=orange:1005db59b3][b:1005db59b3]smtp.veteranen.nl[/b:1005db59b3][/color:1005db59b3]. [color=red:1005db59b3][b:1005db59b3][Update 2][/b:1005db59b3][/color:1005db59b3] Ik heb net even geprobeerd via de SMTP-server van Veteranen.nl een e-mail te versturen en dat lukt mij niet, de server is zo beveiligd dat je alleen met adressen met extensie @veteranen.nl mail kunt versturen, ik vind dit een goede beveiliging tegen dat je servers ingezet worden als spam-servers. Misschien moet je in Outlook aangeven dat je voor uitgaande mail ook een wachtwoord moet invullen, vaak is dit hetzelfde als die voor POP3.
Link naar reactie
enne... Bas, even een zij-opmerking: 'k zou mijn emailadressen hier niet zo open en bloot laten staan. 't Zou sommige mensen op slechte ideeën kunnen brengen... Forummers kunnen je ook bereiken via een privébericht zodat ze je mailadres eigenlijk niet nodig hebben (tenzij ze je bestanden willen toesturen, maar dan kan jij in een pb - privebericht - nog altijd je mailadres aan iemand persoonlijk bezorgen) 't is maar dat je 't weet. (via de knop Wijzig kan je ze verwijderen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...