Ga naar inhoud

OPROEP: Computer!Totaal zoekt Topdownloaders


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor Computer!Totaal zijn we op zoek naar mensen die bijzonder veel downloaden. We willen een drietal van deze ‘topdownloaders’ interviewen voor een artikel in een opkomend nummer. Hierbij zal het zowel gaan over de technische kant van de zaak, als inhoudelijk. Met andere woorden de hardware/software, (technische) problemen met providers, maar ook: waarom download je zoveel en wat? Ben je zelf zo’n gigabyteverslindende downloader, of ken je iemand die hiervoor in aanmerking komt, en wil je je kennis en ervaring delen? Neem dan contact op via het onderstaande emailadres: Onno.louwen@computertotaal.nl
Link naar reactie
Dat er tegenwoordig veel gedownload wordt is wel duidelijk. Dat het voor een zeer groot deel bestaat uit illegaal gekopieerde software/muziek/films etc. valt ook niet te ontkennen. De opmerking van Rick Gimpel is dan ook niet zo vreemd. Ik kan hem geruststellen: het aantal reacties valt allezins mee. Daarbij moet gezegd worden dat de geïnterviewden uiteraard anoniem blijven als ze dat prefereren. Als antwoord op de vraag van Red1: ik heb voorlopig 30 GB per maand bovenaan staan. Dat lijkt me behoorlijk veel voor een thuisgebruiker. Ga jij hier met gemak over heen? Laat het me weten!
Link naar reactie
Licht er maar net aan. Ik bedoel ik heb niet een vast schema dat ik elke dag zoveel gig download... Soms down ik 100mb op een dag, maar soms ook 40 gig per dag. Ik denk dat mijn gemiddelde per maand wel op die 30 gig zit, maar heel erg veel gaat ook weer van de pc af (op cd of gewoon weg) omdat ik maar 80 gig heb op het moment :cry: Mocht ik een kandidaat worden, dan boeit het me niks of je/u/jullie mijn naam erin zetten...
Link naar reactie
[quote:d05736142e="Onno Louwen"]Dat er tegenwoordig veel gedownload wordt is wel duidelijk. Dat het voor een zeer groot deel bestaat uit illegaal gekopieerde software/muziek/films etc. valt ook niet te ontkennen. De opmerking van Rick Gimpel is dan ook niet zo vreemd. Ik kan hem geruststellen: het aantal reacties valt allezins mee. Daarbij moet gezegd worden dat de geïnterviewden uiteraard anoniem blijven als ze dat prefereren. Als antwoord op de vraag van Red1: ik heb voorlopig 30 GB per maand bovenaan staan. Dat lijkt me behoorlijk veel voor een thuisgebruiker. Ga jij hier met gemak over heen? Laat het me weten![/quote:d05736142e] Ik download ongeveer met 20 á 25 GB per week. Ik heb gelukkig vandaag nieuwe harde schijven binnen gekregen op bestelling :) Nu heb ik thiuis 8x 250GB liggen. en wat andere schijfjes die ik nog heb. Ik heb intotaal thuis rond 3100GB liggen :) IK heb er wel een tijd voor moeten sparen :D , het is niet zo uit je zak getoverd, en dus ook nieuwe moederborden moeten kopen die het ondersteunen :D P.S. Wij hebben een grote boom in de tuin met....... :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Tja , wat is veel, ik heb het me al vaker afgevraagd.... Ook ivm die leuke "fair-use-policy" oftwel fup. Ik heb een 1024/320 abo, nix bijzonders dus. Stel:ik haal daar zo'n 900 Kbs mee in de praktijk en ik gebruik 30% van de capaciteit van dat abo, is toch niet overdreven veel, toch? maw: het lijkt mij dat 30% gebruik van de 100 % capaciteit die je aangeboden krijgt toch echt niet overdreven veel is. =83,4 GB per maand ....... Ik doe gemiddeld zo'n 40 a 50 GB per maand en ik beschouw mijzelf niet als een zware dl-er... Overigens is het bij mij wel rap aan het stijgen sinds ik BT heb ontdekt en het plezier van het kijken naar een dvd ipv een divx :wink: Onno: ik denk dat je de lat wat hoger moet leggen dan die 30 GB, dat is miz niet erg veel.....
Link naar reactie
Ik heb een 'snelle' internet verbinding thuis. Ik heb namelijk een Planet ADSL abonnement (Abonnement = Advanced) Mijn snelheid is nu 2048/640,[b:a78d0e6988] maar eind januari is het 4096/640.[/b:a78d0e6988] Ik vind het nog niet snel genoeg. En jah, ik heb een hoop servers thuis. Heb nu ook weer een nieuwe bestelt. 8) , dus er komen dan nog meer schijven bij. Ik heb namelijk verschillende publieke servers thuis, en dus download ik veel rommeltjes voor mezelf en voor gebruikers die er gebruik van maken. Wie nog webspace wil :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Maar daar doe ik niet aan :lol: :lol: :lol: 8) 8)
Link naar reactie
FTPserver: Jij kan je met recht een grote downloader noemen. Vooral het feit dat je zelf pub servers draait, en niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen download, lijkt me een goede reden om je hierover te interviewen. Zou je contact met me willen opnemen via het onderstaande emailadres? onno.louwen@computertotaal.nl P.s. Mocht het vermelden van je naam een probleem zijn, dan lossen we dat uiteraard creatief op :-?
Link naar reactie
[quote:afd42820a2="Onno Louwen"]FTPserver: Jij kan je met recht een grote downloader noemen. Vooral het feit dat je zelf pub servers draait, en niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen download, lijkt me een goede reden om je hierover te interviewen. Zou je contact met me willen opnemen via het onderstaande emailadres? onno.louwen@computertotaal.nl P.s. Mocht het vermelden van je naam een probleem zijn, dan lossen we dat uiteraard creatief op :-?[/quote:afd42820a2] Ik heb je een mailtje gestuurd.
Link naar reactie
Ik weet niet exact hoeveel gb ik download. Ik download dan vooral de nieuwste games (via http) en handige of benodigde applications, maar dat doe ik dan met redelijk sloom internet, vind ik zelf (265 kb/s) Op de site waar ik die games enz. dan download staan heel veel ftp's en die kan ik nooit open en volgens mij komt dat door de snelheid.
Link naar reactie
[quote:7ed63569fa="Capone"][quote:7ed63569fa="Pieterwasthemax"]Wij hier in België hebben een limiet van 10 GB per maand ?[/quote:7ed63569fa] Dat verschilt in Nederland per abonnement... Er zijn ook abonnementen zonder limiet. Dat zal toch in België ook wel zo zijn?[/quote:7ed63569fa] voor zover ik weet kan ik wel limiet bijkopen maar zeker niet onbeperkt. Hoeveel betalen jullie dan voor je abonnement ? ik dacht dat ik 45 EUR betaal
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...