Ga naar inhoud

Geen geluid


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo heb geen geluid meer als ik filmpjes afspeel of muziekcd's alle instellingen staan goed krijg in win-mediaplayer7 volgende melding [i:68d6cfb282]De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld er is geen audohardware beschikbaar of deze reageerd niet. [/i:68d6cfb282]Ik heb al geprobeerd via nieuwe hardware maar dat lukt niet Nu vraag ik mij af.....kan ik mijn drivers terug installeren terwijl mijn pc opstaat? is dit nodig om terug geluid te hebben? of moet ik iets anders doen? Alle instellingen staan echt juist niets staat op mute maar toch geen geluid. help. Ik werk met win98 en I.E.6
Link naar reactie
Controleer eens in Configuratiescherm -> Systeem -> tabblad Apparaatbeheer Controleer of daar bij je apparaten voor geluid een uitroepteken staat. Zo ja verwijder het betreffende apparaat en start de PC opnieuw op. Zo nee, controleer of er een rood kruis door 1 van die apparaten staat. Selecteer die en kies voor eigenschappen. In het eigenschappen-venster kan je het apparaat weer activeren.
Link naar reactie
Betreffende apparaat selecteren op het tabblad Apparaatbeheer. Onder het scherm zitten 4 knoppen. De 3e is verwijderen. Maar ook de delete-toets werkt. Mogelijk dat dit verwijderen en opnieuw opstarten wel helpt. Zo niet: Ga naar configuratiescherm -> software Op het 2e tabblad Windows Setup vindt je Multimedia. Selecteer dat en kies voor Details... Vink alles aan m.u.v. de voorbeeldbestanden. Je wordt gevraagd om de CD van Windows. Selecteer de map waarin de bestanden staan voor de setup. Op de CD is dat de map Win98. Soms staan die bestanden in een aparte map op de c-schijf. Ik heb hem gevonden onder C:\WINDOWS\OPTIONS\CABS en onder C:\WIN98. De installatie wordt uitgevoerd en je moet daarna de PC opnieuw starten. Succes.
Link naar reactie
[quote:8a602ade10="HermanH"]Betreffende apparaat selecteren op het tabblad Apparaatbeheer. Onder het scherm zitten 4 knoppen. De 3e is verwijderen. Maar ook de delete-toets werkt. Mogelijk dat dit verwijderen en opnieuw opstarten wel helpt. Zo niet: Ga naar configuratiescherm -> software Op het 2e tabblad Windows Setup vindt je Multimedia. Selecteer dat en kies voor Details... Vink alles aan m.u.v. de voorbeeldbestanden. Je wordt gevraagd om de CD van Windows. Selecteer de map waarin de bestanden staan voor de setup. Op de CD is dat de map Win98. Soms staan die bestanden in een aparte map op de c-schijf. Ik heb hem gevonden onder C:\WINDOWS\OPTIONS\CABS en onder C:\WIN98. De installatie wordt uitgevoerd en je moet daarna de PC opnieuw starten. Succes.[/quote:8a602ade10] Ik weet niet hoe het komt maar ik heb echt geen verwijderknop heb alleen eigenschappen anuleren en ok ook nadat ik ergens op klik van apparaten is er geen verwijder knop bovendien weet ik niet wat te verwijderen als ik dan naar software setup ga wat je hier boven schrijft dan vraagt mijn pc GEEN cd of diskette als ik ze er instop gebeurt er ook niets en word er niets gevraagd lijkt dat alles dan in orde is?? maar heb wel geen geluid en wat ik zo gek vind is dat ik wel geluid krijg als ik bijvoorbeeld een leuk e kaartje krijg met muziek maar een mp3 afspelen of een muziekcd geen geluid. Dan heb ik geprobeerd om mijn drivers terug instal te doen maar dat heb ik dan maar niet gedaan omdat ik niet weet wat ik moet doen als ik in msdos kom en dan staat daar zoveel dat ik niet weet wat ik moet kiezen.
Link naar reactie
[quote:0418ac9ec3="HermanH"]Als je wel geluid krijgt bij E-mailkaartjes ed, dan is er dus niets mis met de drivers. Mogelijk zit de kabel los tussen je geluidskaart en je CD-ROM.[/quote:0418ac9ec3] Helaas zit alles goed in. Wel even zeggen dat niet alle e kaartjes geluid hebben wel degene die je op internet kan voorbekijken andere dan weer niet. Bij afspelen filmpjes in mediaplayer7 krijg ik nog steeds de boodschap: [i:0418ac9ec3]De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageerd niet.[/i:0418ac9ec3]
Link naar reactie
Het lijkt er op dat je op een of andere manier geen rechten hebt om in apparaatbeheer iets aan te passen en om je geluiden te kunnen weer geven. Mogelijk kan je Windows 98 gewoon over de bestaande versie heen installeren. Normaal gaan hierbij geen instellingen en bestanden verloren die je nog nodig hebt. Wel worden enkele instellingen gewijzigd in de standaard instellingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...