Ga naar inhoud

Slimme upload mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb meer dan 10000 bestanden die ik naar mijn website wil uploaden. Dat gaat redelijk. Maar nu wil ik enkele bestanden kunnen wijzigen en alleen die uploaden. Dat zou het handigst gaan als een programma kan zien welk bestand nieuw is en alleen de vernieuwde bestanden upload (zoiets als FrontPage doet, alleen vertrouw ik dat programma zoveel bestanden niet aan). Enig idee welk programma ik hiervoor kan gebruiken? Rick
Link naar reactie
Maar ze staan niet in een grote lijst maar in verschillende directories. Ik kan wel zelf in een database bijhouden welke nieuw zijn, en deze vast ook wel vanuit de database ftp-en, maar daar moet ik dan weer het nodige voor programmeren. Ik wilde graag weten of er een programma bestaat dat zelf een directory-structuur kan doorlopen, checken met een op het internet en zonodig het bestand ftp-en. Een idee?
Link naar reactie
Mijn ervaring is dat controleren op wijzigdatum problemen kan geven als de server een andere tijd aan houdt. Zeker als er veranderingen in korte tijd plaats vinden. Het lijkt me toch het beste om het lokaal bij te houden. Gelijke grootte skippen lijkt me ook verraderlijk Kun je niet vanuit de database een kopie van de mapstructuur creëren waar je alleen gemuteerde bestanden in zet. Die map kun je ineens ftp-en
Link naar reactie
Er zijn wel programma's die dit kunnen. Netload houdt zelf een kleine database bij van de te uploaden bestanden. En chekct de volgende keer of bestanden lokaal gewijzigd zijn tov. die database. Ik weet niet hoe ie zich houdt bij tienduizenden files, maar voor een gemiddelde website werkt ie prima. http://www.netload.com.au/download.html Je kunt ook eens naar AutoFTP kijken. http://www.primasoft.com/ftp.htm
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik ga de genoemde programma's eens bekijken. De server houdt inderdaad een andere tijd aan (1 uur eerder), maar dit hoeft geen probleem te zijn in mijn geval. Alleen de gewijzigde bestanden in een directory-structuur zetten zou inderdaad kunnen, maar sommige ftp-programma's nemen aan dat wat niet geupload wordt ook van de server weggegooid kan worden. Dat is dan weer niet zo handig. De grootte van een bestand lijkt me niet veilig. Ik laat nog wel horen hoe het gegaan is. En bedankt. Groeten, Rick
Link naar reactie
WS-FTP is ook een zeer goed programma. Tijdens het uploaden checkt hij welke bestanden die jij wilt uploaden nieuwer zijn dan het bestand op de server en upload dan alleen deze bestanden. Het eventuele tijdsverschil is makkelijk in te stellen in WS-FTP, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Gebruik het zelf al geruime tijd voor het bijwerken van m'n eigen site (met veel pagina's, foto's etc) en nog nooit 1x een fout meegemaakt.
Link naar reactie
Ik gebruik het programma [b:b9a7e2f036]AutoSyncFTP[/b:b9a7e2f036]. Ik onderhoud daar verschillende sites mee. Er zit onderandere een website bij van ongeveer 180MB (bestaande uit 12483 bestanden). Elke dag update ik hier en daar een pagina. AutoSyncFTP houd lokaal bij wat aangepast is, nieuw of verwijderd is. Het is heel gemakkelijk om te synchroniseren met de FTP-server. Redelijk veel mogelijkheden, werkt gewoon primma. Ik heb een stuk of 10 programma's geprobeert, en AutoSyncFTP vind ik gewoon het beste. Dit komt uit de help van AutoSyncFTP: [i:b9a7e2f036]AutoSyncFTP is an automatic FTP client for remote web site synchronization. This program updates files and entire directory structures according to what is new and what is outdated. Multiple connections are opened to multi-file, and the result is the the most efficient exploitation of the bandwidth available. It may speed your synchronization up to 200%~500% Faster*. Now you don't need to remember how many files you have changed and what exact files you need to upload to your remote site folder. The AutoSyncFTP will smartly upload updated files and/or delete files at the remote server that have been removed locally. All this will keep your remote site synchronized to your local folder, and all with a single click! [/i:b9a7e2f036] Shareware, Prijs: $29.50, 30 dagen proberen. Veel succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...