Ga naar inhoud

Active X beveiligings fout


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:35b69a9ebe="Supersnail"]De instellingen voor activex kan je in IE vinden in (uit mijn hoofd) extra/internet-opties/beveiliging. Let er wel op dat activex ook misbruikt kan worden, dus zet niet zomaar alles m.b.t. activex klakkeloos aan.[/quote:35b69a9ebe] ik heb alles aangepast naar de instellingen van mijn computer dus alle activeXinstellingen zijn 't zelfde, dus vind 't maar vreemd Kan 't een virus zijn ofzo? 't kwam zomaar ineens dat je niet meer kan aanmelden bij hotmail en msn en op chats
Link naar reactie
Active X zijn programma's die kunnen draaien vanaf een webpagina. Zo'n programma kan alles wat een gewoon programma ook kan (ook bijv. het wissen van je harde schijf). Daarom is het gevaarlijk om gewoon alle active X opties aan te zetten. Bij mij staan de instellingen op het standaard niveau (active X mag alleen als het ondertekend is), maar dan heb ik alle active X instellingen die op 'toestaan' stonden op 'vragen' gezet. Dat heb ik gedaan omdat active X in principe niet nodig is, maar er zijn een paar websites (windows update en bijv. een online virusscanner) waarvoor active x wel nodig is. Dus dan kan ik per site active X toestaan of niet.
Link naar reactie
[quote:3dd418af7c="Supersnail"]heb ik alle active X instellingen die op 'toestaan' stonden op 'vragen' gezet.[/quote:3dd418af7c] Mag ik even inhaken op je bovenstaande opmerking: op mijn computer staan twee niet op blokkeren of vragen, en wel de volgende twee: 1) ActiveX besturingseenheden die zijn gemarkeerd als veilig (op mijn computer aangevinkt 'inschakelen') 2) ActiveX besturingselement en invoegtoepassingen uitvoeren (op mijn computer aangevinkt bij 'inschakelen') Loop ik nu een veiligheidsrisico of kan ik beide items zo laten staan? Wat zijn de wezenlijke veranderingen die ik ga merken indien ik beide instellingen wijzig (indien nodig natuurlijk). Alvast bedankt voor je antwoord. Robert
Link naar reactie
[quote:e996674a1f="Robertnl"]Loop ik nu een veiligheidsrisico of kan ik beide items zo laten staan? Wat zijn de wezenlijke veranderingen die ik ga merken indien ik beide instellingen wijzig (indien nodig natuurlijk).[/quote:e996674a1f] In principe loop je geen risico als je de instellingen zo laat staan (gemarkeerd als veilig wil zeggen dat het digitaal ondertekend is (hoewel dat geen garantie is dat het veilig is: [url=http://pisa.belnet.be/pisa/nl/activex.htm]http://pisa.belnet.be/pisa/nl/activex.htm[/url])). De eerst optie zorgt ervoor dat ActiveX programma's met een digitale ondertekening mogen worden uitgevoerd. Wat de tweede optie precies doet weet ik niet, maar het lijkt er op dat je met die optie ActiveX aan en uit kan zetten. Het is dus niet nodig om die twee instellingen te veranderen, tenzij je sites bezoekt die het daglicht niet kunnen verdragen. Als je de instellingen toch op vragen zet, merk je dat je elke keer dat je een site bezoekt die gebruik maakt van ActiveX je de vraag krijgt of je het ActiveX programma wilt laten uitvoeren of niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...