Ga naar inhoud

Realplayer (rm) video streams opnemen, hoe?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Bestaat er een programma om video streams op te nemen welke moeten worden afgespeeld met realplayer? Voor mediaplayer gebruik ik wm recorder en dit werkt goed, maar real bestanden (rm) kan je daar niet mee opnemen. Ik wil bijvoorbeeld nieuws uitzendingen die je op de publieke omroep site kunt vinden opnemen. Hierop staan ze ook in mediaplayer formaat, maar veel sites waaronder yorin is het alleen real player. Ik heb Streambox VCR en Net-Transport geprobeerd, maar deze werken niet. Iemand enig idee welk programma ik moet gebruiken? Leon
Link naar reactie
Het programma draait, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om wat ik afspeel ook daatwerkelijk op te nemen. Als ik de url of link kopieer en invoeg in het programma (HIDownload) Download hij alleen de koppeling. Wil jij Ben Jonson of iemand anders mij willen uitleggen hoe ik precies te werk moet gaan? Bedankt in ieder geval al voor de reacties. Leon
Link naar reactie
Ik gebruik Stream Down3, voor het opslaan van .RM, .RA en .RAM bestanden van RealPlayer. De URL die in Realplayer te zien is in StreamDown plakken en downloaden. Dit kan met video streams icl. audio. Dit kan met radio stations, alleen audio dus. Voor het omzetten van de .RM, .RA en .RAM bestanden naar .AVI gebruik ik EO Video. Voor het opslaan van .ASF bestanden die je bekijkt met mediaplayer gebruik ik WMRecorder, WMRecorder openen en dan de link van de stream aan klikken, mediaplayer gaat het bestand afspelen en druk dan op record in wmrecorder. De .ASF bestanden kunnen met adobe premiere of moviemaker e.a. omgezet worden naar .AVI. Op sommige sites werken de url's niet die je importeert in Streamdown, dan heb je nog programma's zoals Commview of Sniff'em waarbij je alle data die je pc in-en-uit gaat zogenaamd kunt loggen. Wanneer het bestand dus wordt afgespeeld met media of real player kun je in de log file zoeken naar de .rm of .asf bestanden en zodoende de juiste link vinden welke je dus weer kunt openen met streamdown of wmrecorder. Veel informatie over deze programma's kun je vinden als je zoekt in google. Leon
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...