Ga naar inhoud

Nieuwe vorm van SPAM??


anoniem

Aanbevolen berichten

De laatste weken krijg ik enorme hoeveelheden mail van "mailerdeamon" of zoiets dat de mail die ik gestuurd zou hebben niet bij de ontvanger is aangekomen. Het gaat niet om een mailtje, nee het zijn er meer dan 10 per dag. Ik heb wel een anti-Spam programma, maar ik bounce nooit mail. Zo goed als alle spam kan ik van de server verwijderen, maar toch krijg ik iedere dag dit soort retour mail. Is dit soms een vernieuwde vorm van het sturen van SPAM? Heel vaak bevat deze mail een attachment. Ik wis deze mail consequent van de server en toch gaat het maar door. Heb gescand op virussen en op Spyware. Twee weken geleden bleek dat ik daar te lang mee had gewacht en heb alsnog alle spyware gewist. Als afzender van de mail staat vaak achter het @ mijn eigen email adres. Ervoor staat vaak onzin. Wie weet hier raad. Bedankt Ed
Link naar reactie
Ik zou inderdaad gaan denken dat hier een virus werkzaam is. Hieronder heb ik een Message ID gezet van een van de laatst ontvangen retour mailtjes van ongegrijpelijke geadresseerden. Het gaat hier niet alleen om dat ik deze geadresseerden zeker niet in mijn adresboek heb staan, maar de enorme hoeveelheid bandbreedte die dit kost. De onderstaande mail is aan 10 geadresseerde gestuurd op het adres @reuters.com ????? WIE KAN MIJ HIER MEE HELPEN?? Message-id: <p--9s$m0v01$3s54-nm$9v9-$o276l@r5yqi0fn1> Date: Wed, 19 Nov 2003 13:18:03 +0000 (GMT) From: Vaughn Beal <19izmins@gunneweg.nl> To: james.craig@reuters.com, Ed
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie Ik denk dat het te veel gebeurt, want het blijkt nadat ik bang voor een virus de mailtjes had geopend dat het constant dezelfde SPAM is. Dus ik denk dat het met opzet gebeurt. Maar ik heb geen spyware, en geen virussen voor zover ik kan nagaan. Maar hieronder nog een paar van die nep mailtjes. nu weer 10 mailtjes naar @dresser-rand.com Subject: UNLIMITED RESPONSES dpzsw Sent: Wed, 19 Nov 2003 van: Rudolph Ricks <q7doeqs@gunneweg.nl> 6 mailtjes naar @bilkent.edu.tr subject: EXPLODE YOUR PROFITS ue nuwqxdjrylhdxg van: Erica Dodson <kyver7@gunneweg.nl> aan: @connectnet.com subject: unbelievable response rates hno... aan: @umbc.edu van: Osvaldo Talbot <osmit7y@gunneweg.nl> subject: ADVERTISE TO MILLIONS gnfnxeng Aan: @traveller.cz van: Sandy Hinton <qeozrg@gunneweg.nl> subject: UNLIMITED RESPONSES vdnto En zo gaat het maar door dag in dag uit. Ik denk dat ik al meer dan 250 van dit soort mailtjes heb gehad. Mijn provider wordt er ook beroerd van. Is hier nou echt niets aan te doen??? Ed
Link naar reactie
Al heb ik niet mijn email adres achter gelaten, ik heb een website dus dat is denk ik niet zo makkelijk te voorkomen. Bouncen is toch niet mogelijk want al die 'postmaster' en 'mailerdeamon' mailtjes zijn aan mij gericht omdat ze niet af te leveren waren. Maar misschien zie ik dat verkeerd en is bouncen de oplossing. Ik ontvang zo'n 60 mailtjes per dag waarvan er maar een stuk op 5 echt voor mij bestemd zijn. Nog even dan krijg ik problemen met mijn provider als ik bv met vakntie ben. Ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...