Ga naar inhoud

adsl of kabel


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Ik zou in ieder geval geen Tiscali nemen, ik was zo slim om van provider te wisselen en ik zit nu dus 2 maanden te wachten tot ik aangesloten wordt op het eigen Tiscali netwerk. Als je het mij vraagt doen ze dit om dat pas aan het eind van het jaar hun eigen netwerk opgeleverd krijgen en ze dus tot die tijd hun gebruikers van het dure KPN netwerk gebruik moeten laten maken. Maar misschien heb ik het mis (misschien weet iemand hoe het echt zit) Maar het feit blijft dat als je geen 2 maanden wil wachten op een aansluiting je geen tiscali moet nemen.
Link naar reactie
Voor wat betreft die overhead: die geld voor zowel kabel als adsl, heeft nl. te maken met het TCP/IP protocol :) die overhead wordt geschat op ongeveer 30%, dat betekend dat het voor de omzetting van kbit naar kbyte de berekening er ongeveer zo uitziet: kbit/8 -30% Het is misschien niet helemaal nauwkeurig, die 30% is zeg maar een gemiddelde. De overboeking bij ADSL accounts bestaat idd ook, voor zover ik weet is dat na te gaan bij alle providers. Bij kabel gaat de snelheid ook bij meer gebruikers omlaag. voor mijn verbinding betekend dat: 2048 kbit down = (ong.) 2048/8 = 256 kbyte - 30% (76.8 kbyte) = 179 kbyte gemiddeld. 640 kbit up = (ong.) 640/8 = 80kbyte - 30% (24 kbyte) = 56 kbyte gemiddeld. (ik heb trouwens FAST-Adsl van Xs4all) (zo zou het volgens mij ongeveer moeten kloppen :P ) Bij (voor zover ik weet) kabel ligt de down snelheid bij de kabel op zijn max. op ongeveer hetzelfde als mijn abonnement, maar de upstream ligt veel lager (meestal rond de 11kbyte). [b:7513e325c6]De keuze:[/b:7513e325c6] De keuze die je maakt hangt voornamenlijk af van waar je de internet verbdining voor gebruikt. Host je een game server? Host je een (klein schalige) website? dan zou ik ADSL doen. Ga je het gebruiken om te downloaden / surfen en bijvoorbeeld media streams te kijken/ beluisteren of een spelletje te spelen bij iemand anders op de server? Dan kabel. In mijn ogen is kabel voor de "gewone" internetter (afhankelijk van de regio, immers als de kabel er zwaar belast wordt gaat de snelheid omlaag) meestal de beste keuze, het is nl. over het algemeen goedkoper als je de download snelheid vergelijkt met die van een ADSL abo met dezelfde download snelheid. En het is natuurlijk altijd een goed id om even een paar vergelijkende test mee te pakken :) Ik hoop dat je hier wat aan hebt :) Groeten, Jan
Link naar reactie
Bedankt voor jullie adviezen. Ik neig nu wel een beetje naar ADSL, omdat ik nogal wat te uploaden heb. Ik heb in elk geval besloten om niet naar Planet te gaan. Het zal best een goede provider zijn, maar het is zo moeilijk om een webpagina te uploaden, dat ik vind dat ze daar eerst maar eens iets aan moeten doen. Voor je het weet, laat je ze ook je webpagina hosten en dan zit je met de gebakken peren. Ook Tiscali valt dus af, heb ik begrepen. Van XS4all hoor is eigenlijk steeds goede berichten, maar ik zoek verder. Gerda
Link naar reactie
[quote:2d5a644d75="vxvk"]maar het is zo moeilijk om een webpagina te uploaden, dat ik vind dat ze daar eerst maar eens iets aan moeten doen.[/quote:2d5a644d75]Moeilijk om je webpagina te uploaden bij Planet? Zelf mijn oom met nauwelijks computerervaring (gaat steeds beter) wist binnen 10minuten met een ftp-programma bestanden te uploaden naar de homepageserver van Planet. Kwestie van even lezen hoe de servernaam precies luidt, even je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en uploaden maar! Niets moeilijks aan...
Link naar reactie
Ja, zo eenvoudig is dat inderdaad. Zonder ftp-programma ook trouwens. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik vanaf mijn werkplek met een netwerk Planet niet kan bereiken. Vanaf diezelfde werkplek kan ik drie andere sites wel uploaden. Thuis gaat het wel, zelfs met ISDN. Alleen duurt dat wat lang. Planet kan mij niet helpen. Ik heb daar zo'n beetje alle helpdeskmedewerkers gehad. Alleen inbellen bij Planet helpt en dat kan ik niet vanaf mijn werkplek. Gerda
Link naar reactie
Oh, op die manier. Dat is inderdaad lastig. Schijnbaar heeft Planet het IP-adres van jouw werk in een range gezet die geblokkeerd wordt; aangezien ik met mijn (thuis) Chello-verbinding wel contact kan leggen met hun homepageserver. Echter dingen als verbruiksspecificaties, gegevens wijzigen etc - daarvoor moet ik wel inbellen bij Planet. Helaas weet ik zo 123 ook niet een oplossing voor je.
Link naar reactie
[quote:aa23bdaa97="Richard78"]Oh, op die manier. Dat is inderdaad lastig. Schijnbaar heeft Planet het IP-adres van jouw werk in een range gezet die geblokkeerd wordt; aangezien ik met mijn (thuis) Chello-verbinding wel contact kan leggen met hun homepageserver. Echter dingen als verbruiksspecificaties, gegevens wijzigen etc - daarvoor moet ik wel inbellen bij Planet. Helaas weet ik zo 123 ook niet een oplossing voor je.[/quote:aa23bdaa97] Wat ook kan is dat zowel die werkplek als de planet server acher een firewall zitten en dat dat problemen oplevert. Ik geloof dat je dan moet FTP'en is passive mode.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:0346b9c62b="WiSeGuY1975"]Ik zou in ieder geval geen Tiscali nemen, ik was zo slim om van provider te wisselen en ik zit nu dus 2 maanden te wachten tot ik aangesloten wordt op het eigen Tiscali netwerk. Als je het mij vraagt doen ze dit om dat pas aan het eind van het jaar hun eigen netwerk opgeleverd krijgen en ze dus tot die tijd hun gebruikers van het dure KPN netwerk gebruik moeten laten maken. Maar misschien heb ik het mis (misschien weet iemand hoe het echt zit) Maar het feit blijft dat als je geen 2 maanden wil wachten op een aansluiting je geen tiscali moet nemen.[/quote:0346b9c62b] Oh....... [img:0346b9c62b]http://www.noestnet.nl/xJvdGforumY/forum/images/smilies2/trrg_27.gif[/img:0346b9c62b]...... Ik heb me vorige week aangemeld bij Tiscali......... Ik hoop niet dat ik ook 2 maanden wachten moet, want het zou deze maand geinstalleerd worden.........zeiden ze. Het wordt aangesloten door een monteur (van KPN !), en de daaraan verbonden kosten krijg ik terug, dus ik zou dom zijn om zelf te gaan lopen klooien. Maar ik hoop voor mezelf dat jou geval meer uitzondering dan regel is :roll: Vandaar mijn vraag: Zijn er hier meer mensen die Tiscali ervaringen hebben ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...