Ga naar inhoud

Kan een server een reeds geladen pagina verversen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=105212 ben ik nieuwsgierig geworden. De vraag is simpel: kan een server de inhoud van een pagina, die reeds geladen is door de browser, verversen. In het http-protocol kan ik hier niets over vinden en ik vermoed dus dat het niet mogelijk is. Indien het mogelijk is, wil ik graag weten of dit standaard is (welk protocol definieert het) en dus of iedere browser verondersteld wordt dit te ondersteunen. PS Dit forum leek me het meest geschikt voor deze vraag.
Link naar reactie
De enige mogelijkheid lijkt mij dat je het server-script niet afsluit maar laat lopen. In ASP kan je met Response.Flush alles wat in de buffer zit naar de browser sturen zodat dit getoond wordt (wel zorgen dat je een eventuele tabel afsluit). Het ASP-script blijft draaien en ververst de pagina zodra daar weer een reden voor is.
Link naar reactie
[color=green:a13eed81f7][i:a13eed81f7]> het server-script niet afsluit maar laat lopen[/i:a13eed81f7][/color:a13eed81f7] Klopt, alleen krijg je dan nooit "Done" te zien linksonder op de statusbalk (wat op zichzelf niet zo'n groot probleem is natuurlijk). In plaats daarvan zul je de progress-bar blijven zien dat hij de pagina nog aan het laden is. Ik weet het niet zeker, maar heb je dan niet mogelijk het probleem dat je webbrowser er op een gegeven moment mee kapt en met een time-out error komt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...