Ga naar inhoud

Internetverbinding laat computer vastlopen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hee, Steeds als ik mijn adsl internetverbinding aanzet(via netwerkverbindingen[i:3b6b19c084], ik weet dat je dat bij adsl dat niet hoeft te doen, maar dat wil ik zo) [/i:3b6b19c084] dan loopt mijn computer vast en dan doet nix meer, maar als je ongeveer 5 minuten wacht dan doet alles het weer. Zelf als ik op control + alt + delete druk dan doet ie het niet. De computer doet het pas na lang wachten. Ik heb windows xp home edition. Deze pc is maar 2 maanden oud en ik word er gek van :evil:
Link naar reactie
Je geeft t antwoord zelf al.......je zet m uit. Als je dat nou niet doet, dan werkt t allemaal wel. Waarschijnlijk heb jij je modem op DHCP staan. Dat houd in dat je van jouw adsl-modem een ip krijgt toegewezen. Als jij je internetverbinding afzet in netwerkverbindingen en je zet je pc uit en vervolgens weer aan, krijg je dus geen ip. Daar vraagt de pc namelijk om bij het opstarten, maar aangezien jij die verbinding hebt uitgeschakeld zal dat niet werken. Als je bang bent dat mensen bij je binnenkomen als je je adsl-verbinding aanlaat, download dan een firewall zoals Zonealarm ([url]http://download.zonelabs.com/bin/free/1001_zl/zaSetup_37_211.exe[/url] Test t desnoods is uit, dan zul je denk ik zien dat ik gelijk heb Greetz
Link naar reactie
Ik heb Zonealarm Pro 4, en als ik probeer om de verbinding af te sluiten, dan doet ie het niet, wel na ongeveer 5 minuten wachten, dan doet alles het weer. Elke keer als ik de verbinding aanzet, moet ik 5 minuten wachten totdat ik kan internetten. :evil: En hoe bedoel je met die DHCP? ps. mijn internetverbinding deed het eerst wel (voor 2 maanden), maar afgelopen tijd doet ie heel raar.
Link naar reactie
DHCP wil zeggen dat jouw computer een uniek adres van het adsl-modem krijgt waarmee jij kan internetten. Krijg je dat niet, heb je geen internet. Dat je vijf minuten moet w88 betekend dus dat jouw pc pas na 5 minuten aan het modem om een ip-adres vraagt en de deze dan krijgt toegewezen..... Maar waarom zo omslachtig werken als je zonealarm 4 hebt> Laat dan lekker die verbinding aan staan en geniet van het gemak waar je internet mee op gaat. In dit geval creeer je je eigen probleem.....is dat slim??
Link naar reactie
Niet, je zult echt een IP moeten hebben, en dat het dan zo lang duurt is een vervelende bijkomstigheid. Ik zou dus ook overwegen om gewoon een goeie firewall aan te zetten en lekker de verbinding aan te laten staan want dat kan verder geen enkel kwaad. Het is het één of het ander....in het leven moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...