Ga naar inhoud

geen verbinding met internet pagina's


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken krijg ik onder IE willekeurig en regelmatig de bekende melding "cannot find page". Er zit geen enkele regelmaat in. De ene keer kan ik een pagina wel openen, de andere keer niet. Ik kan microsoft.com, download.com, symantec.com, en dergelijke sites echter helemaal niet meer bereiken. Het leek er daarom even op dat de storing tot buitenlandse sites beperkt was. Doch dat blijkt niet zo te zijn (zou m.i. ook geen logische verklaring voor zijn). Het merkwaardige is dat de pc van mijn dochter al deze sites wel kan bereiken. Ik heb alle instellingen al vergeleken, doch ik kan geen opvallend verschil ontdekken. Beide pc's hebben ZonaAlarmPro. Het uitschakelen hiervan maakt ook geen verschil. Beide pc's zijn middels een Drayteck Vigor 2200 router met de kabel verbonden. Omgeving : PIV processor, Windows2000 Pro, IE 6.0 Wie heeft een verklaring en, bij voorkeur, een oplossing voor dit fenomeen ? Bestaat er wellicht een virus dat dit vcerookzaakt ? Daar ik de Symantec site niet kan bereiken kan ik al sinds enkele weken mijn Norton Antivirus niet actualiseren. Is het mogelijk om IE te verwijderen en opnieuw te installeren ?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Bedankt voor alle suggesties. Ik heb alle internet instellingen op standaard gezet ; maakt niet uit. Ik heb geprobeerd de onlilne virusscan te doen : ook dan krijg ik op een gegeven moment : "the page cannot be displayed" Ik heb Norton Antivirus 2000, echter de updates kan ik niet meer ophalen Dat is trouwens het opvallende : de sites van onder meer Microsoft en Symantec kan ik sowieso niet meer bereiken. De site van Computertotaal is weer geen probleem. Het lijkt erop dat een virus poogt te voorkomen dat je op sites komt waar mogelijk een middel tegen het virus te halen is. Een tweede symptoom is dat wanneer ik eenmaal de melding "the page cannot be displayed" heb gekregen, er geen enkele internet pagina meer kan worden geladen. Ik moet dan uitloggen en opnieuw inloggen Is het niet mogelijk IE te verwijderen en opnieuw te installeren ? Herkent iemand aan de hand van bovenvermelde sympomen misschien een virus ? :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...