Ga naar inhoud

domeinnamen


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal ik heb een aantal domeinnamen in mijn 'bezit'. maar eentje ervan is bijv. een naam van een muziekgroep, dus die zou opgeeist kunnen worden. hebben jullie ervaring met dat soort zaken. ik heb al op www.sidn.nl en www.domjur.nl een heleboel dingen gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk. als iemand aan je vraagt om je domein over te dragen en als je dat gewoon doet, moet je dan nog een schadevergoeding of iets anders betalen of is er dan niks aan de hand. kan je een straf krijgen, boete, etc. kan iemand me dat vertellen? Jeroen
Link naar reactie
Aangezien jij die domeinnamen hebt kunnen registreren, kunnen ze je daar nooit voor straffen. Degene die registreert geeft namelijk aan dat deze namen nog niet gebruikt worden. Op het moment dat iemand claimt recht te hebben op een bepaalde naam, kan die voor 2 oplossingen kiezen: - Je een vergoeding betalen en zo in bezit te komen van die domeinnamen. - Aan de rechter vragen vast te stellen dat jij die domeinnamen over moet dragen. De rechter zal je, als je vooraf geen onredelijke eisen stelt, waarschijnlijk alsnog een schadevergoeding toekennen. Je hebt immers betaald voor de registratie. Hoe hoog die vergoeding is, hangt af van jouw belang en dat van de eiser. Popgroepen hebben hun naam vaak niet eens als eigendom geregistreerd. Daarmee is ook hun recht op die naam beperkt. Met bekende bedrijfsnamen loop je een veel groter "risico" dat die hun naam terug claimen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...