Ga naar inhoud

internetverbinding via de telefoon


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn schoonmoeder wil ook op internet. Dit juich ik toe, en ik mag het regelen, maar het is alweer zo lang geleden (al jaren adsl), ik heb 3 simpele vragen. 1) als ik de telefoonverbinding van de woonkamer doortrek naar de slaapkamer en daar de pc aansluit, kan de internetverbinding dan gestoord worden als er gebeld wordt op het toestel in de woonkamer? 2) welke modem heb ik nodig voor een oude configuratie (pentium, windows 95, hd 250 mb)? 3) welke gratis provider is het meest geschikt, mèt een installatie-cd?
Link naar reactie
Vraag 1: Je kunt niet bellen als je aan het internetten bent. Als de draden goed zitten aangesloten, kan je ook niet meeluisteren. Kan je dat wel, dan heb je kans dat de beller het signaal verstoort en dat de verbinding wordt verbroken. Vraag 2: Het antwoord hangt af van het type uitbreidingsloten dat in de PC zit. Zijn het PCI sloten, dan kan je een PCI 56K6 modem halen. Heb je ISA sloten, dan moet je ergens een oud ISA modem vandaan zien te halen. Liefst ook 56K6. Vraag 3: 12move, Tiscali en Zonnet hebben onder andere gratis CD's. Die werken redelijk goed. Je vind ze vaak bij Shell, Halfords en PC leveranciers. Ook Hetnet heeft gratis CD's, maar daar heb ik geen ervaring mee (bij KPN telecom winkels). De kosten voor het inbellen kunnen per "Gratis" provider verschillen. Dat lijkt mij ook een belangrijke overweging.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...