Ga naar inhoud

Snel internet voor mensen die buitenaf wonen; Oplossingen???


anoniem

Aanbevolen berichten

[b:bda5fdd610]BUITENGEBIEDINTERNET[/b:bda5fdd610] Ik ben idd ook zo iemand die een stukje buiten de bebouwde kom woon, best leuk, maar qua internetaansluitingen is het voor mensen zoals mij niet allemaal zo gunstig. Vaak zijn er voor 'buitenaf'-gebieden helemaal geen breedbandverbindingen mogelijk. Kabel is niet aanwezig, en bovendien is ADSL ook niet mogelijk, omdat het voor de KPN niet rendabel genoeg is, rest 'ons' alleen de mogelijk voor ISDN aansluitingen. Komen er binnenkort of in de nabije toekomst oplossingen voor mensen die zich ook in mijn situatie bevinden? Ik heb iets vernomen van satellietinternet dat misschien aantrekkelijker wordt en of WiFi??? :-? Wie kan mij en anderen dezelfde 'internetonmogelijkheden' iets concreets zeggen over dit of meer vertellen over satellietinternet... Anders blijft het afwachten, of verhuizen?!
Link naar reactie
Dan moet je even zoeken op het forum hier, daar zijn pas geleden nog een paar vragen over gesteld. Ik dacht dat de Kpn, 325 of 350 aanvragen wou hebben, voordat ze adsl komen aanleggen bij je. Dus je kan die handtekeningen of zelf gaan verzamelen(b.v. langs de deuren gaan), of het is inderdaad jammer joh, en wachten tot Kpn in actie kom. Ik zou trouwens niet op die tweede oplossing wachten. [Edit] Even gezocht naar een link, en kijk is: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=102644
Link naar reactie
Satelliet-internet is een mogelijkheid. Er zijn diverse bedrijven die dit aanbieden. Een ding hebben ze gemeen: het is vreselijk duur, paarhonderd euro is heel gewoon. En daar komt de hardware nog overheen. Maar vaak wel snel, sneller dan ADSL bijvoorbeeld. http://www.webwereld.nl/bijlage/03_13_c.phtml http://www.bysky.nl/
Link naar reactie
Dat sateliet sneller is dan ADSL is gewoon niet waar .Tenminste neit voor dievoor ons geschikt is.Wij kunnen alleen maar kiezen voor een schotel voor het downloaden .Kosten 59 euro per maand en geen download beperking.Snelheid neit hoog en je hebt de telefoon tikken .Oplossing telefoon tikken -- ISDN met veel gratis telefoon tikken (3 uur per dag gratis -aktie).Zorgen dat je veel dowloads aktiveert , daarna de telefoon verbinding verbreken en de sateliet neemt het over. Ook online films , concerten enz kun je dus zonder telefoon tikken bekijken . Ben alleen wel nieuwschierig of de provider zich wel aan onbeperkte download limiet houd. Een telefoontje leerde mij dat ze bij teveel data transport de snelheid af gaan remmen. Zonder onbeperkt download limiet heeft deze internet verbinding natuurlijk geen zin .Snap ook niet dat je aanbiedingen hebt voor 19 euro en 500mb download limiet.Wat moet je daarr nu mee in deze tijd. by sky :D
Link naar reactie
dus jij wilt zeggen dat als je de telefoonverbinding dan hebt uitgezet, je nog steeds kan downloaden via de satelliet? lijkt mij dat elke download ook altijd een upload moet hebben, om te zien of iets wel is aangekomen ( Time To Live (TTL) te kort bv ) komt iets niet aan, zou je weer een upje nodig hebben om dat kenbaar te maken aan degeen van wie je download ... En dat gaat dan wat moeilijk zonder telefoonverbinding. en er zijn natuurlijk zat mensen die genoeg hebben aan een 500 mb limiet ... of ga jij rechtstreeks tegen elk marktonderzoek in wat er de laatste jaren is gehouden stef? ... wij downloaders kunnen het ons nauwelijks voorstellen, maar er zijn ook mensen die alleen een beetje surfen en wat mailen ...
Link naar reactie
[quote:6da538cf91="FoXiERotjEknoR"]dus jij wilt zeggen dat als je de telefoonverbinding dan hebt uitgezet, je nog steeds kan downloaden via de satelliet? lijkt mij dat elke download ook altijd een upload moet hebben, om te zien of iets wel is aangekomen ( Time To Live (TTL) te kort bv ) komt iets niet aan, zou je weer een upje nodig hebben om dat kenbaar te maken aan degeen van wie je download ... En dat gaat dan wat moeilijk zonder telefoonverbinding. en er zijn natuurlijk zat mensen die genoeg hebben aan een 500 mb limiet ... of ga jij rechtstreeks tegen elk marktonderzoek in wat er de laatste jaren is gehouden stef? ... wij downloaders kunnen het ons nauwelijks voorstellen, maar er zijn ook mensen die alleen een beetje surfen en wat mailen ...[/quote:6da538cf91]Snap er niks meer van .Mij is vertelt dat E- mails en downloads geen telefoon verbindig nodig hebben .Mits er geen onderbrekingen zijn enz. Als je een download limiet hebt van 500mb, dan ga je toch niet zo'n duur systeem gebruiken?Wat schiet je daar mee op als je toch maar een upload hebt van max 5.9
Link naar reactie
nah maar als je download moet er gewoon een upload zijn, en die kan dan best klein genoeg zijn voor die 7KB van de telefoon ... gaat er dan volgens mij alleen maar om dat er wordt doorgeven dat er (delen van) bestanden binnen zijn en dat er verder kan worden gegaan met de rest ... en van dat dure systeem ... Stel je wil gewoon graag ongestord snel kunnen surfen en emailen, zonder dat je een dag op een openende pagina hoeft te w8en ... Dan heb je best genoeg aan die 500 mb ... en dat dure systeem neem je dan omdat je niets anders kunt krijgen, anders had je die uiteraardniet genomen ... Mensen die ook kabel of adsl kunnen krijgen, zullen natuurlijk veel minder geneigd zijn een sat abbo te nemen ... maariemand ergens achterin friesland, midden in de rimboe 8) , die toch snel wil surfen, maar niet noodzakelijk downloaden en dan ook nog eens het geld ervoor kan missen, zit dan toch vast aan satelietellende ... evt zou wifi dan ook uitkomst kunnen bieden .. majah ... friesland das zowat het einde van de wereld ... hebben ze daar eigenlijk wel electriciteit? :D
Link naar reactie
[quote:4e7b5de95f="stelf01"]http://www.satelliet-shop.nl/internetsat_hoe_werkt_het.html[/quote:4e7b5de95f] Volgens die link zou het dus toch moeten kunnen. Klinkt me wel vaag. Maar ik durf het sterk te betwijfelen of je KaZaa aan kunt hebben. Die zoekt immers steeds naar nieuwe bronnen (dus er is een vrij behoorlijke upload). Ik denk dat je dan alleen maar bestanden kunt uloaden van een ftp. KaZaa maakt vast problemen.
Link naar reactie
[ Stel je wil gewoon graag ongestord snel kunnen surfen en emailen, zonder dat je een dag op een openende pagina hoeft te w8en ... [i:23f6aeb098]Dan heb je best genoeg aan die 500 mb ... en dat dure systeem neem je dan omdat je niets anders kunt krijgen, anders had je die uiteraardniet genomen ... Mensen die ook kabel of adsl kunnen krijgen, zullen natuurlijk veel minder geneigd zijn een sat abbo te nemen ... maariemand ergens achterin friesland, midden in de rimboe 8) , die toch snel wil surfen, maar niet noodzakelijk downloaden en dan ook nog eens het geld ervoor kan missen, zit dan toch vast aan satelietellende ... evt zou wifi dan ook uitkomst kunnen bieden .. majah ... friesland das zowat het einde van de wereld ... hebben ze daar eigenlijk wel electriciteit? :D[/quote][/i:23f6aeb098] Surfen gaat echt niet sneller met de one way satelliet verbinding.Het gaat mij om het downloaden.Heb nu een perfekte breedband verbinding van @home.Maar bij het zoeken naar een woning op het platteland wil ik wel graag een snelle download, en moet helaas de 24 uurs verbinding opgeven. Sorry , ik weet dat de wereld ophoud boven Zwolle
Link naar reactie
nah met wat vergelijk jij dan het surfen wat niet sneller gaat ?? niet (veel) sneller dan adsl lijkt me logisch ... afhankelijk van het abbo dat je hebt natuurlijk ... in vergelijking met @home zal het ook weinig tot niets uitmaken en dan misschien nog wel in het nadeel van sat ... maar het is zeker veel en veel sneller dan een telefoon internet ellende dinges lijngeval apparaat analogisch :p
Link naar reactie
maar wat ik dan niet snap he tolgay ... Als jij dus een wat duurder abbo had genomen, had je goedkoper uitgeweest dan nu... en dan had je een fair use policy gehad ... en dus een vaste prijs nu zou het in principe minder moeten zijn, maar doordat je over je limiet heen gaat, ben je gewooni duurder uit ... Dus minder snelheid voor meer geld ... :s
Link naar reactie
Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe. Maar het internet via satelliet is dus vooral weggelegd voor mensen die willen downloaden via ftp, maar... als ik wil gebruik maken van p2p filesharing soft, zal ik ook lekker mijn tikken blijven betalen. Da's volgens mij niet zo handig, omdat ik dan eigenlijk 2 rekeningen mag gaan betalen. En about de datalimieten van bv. BySky van 500 mb, dat is wel erg zielig van deze consumentenprovider. Hoe jaag je je klanten weg lijkt het er wel op. Tjakaa, dat hakt erin! Het downloaden is juist de reden waarom je je satellietverbinding wilt gaan nemen volgens mij. Wifi staat dus nog een beetje in de kinderschoenen. Maar dan is de vraag over dit mogelijk, in hoeverre in het zinvol om hiervan gebruik te maken in buitengebieden. Ik zal toch maar even moeten w8en en die ADSL check, eens per week ofzo uitvoeren... Satellietinternet is wel mogelijk, maar dan dus::: + Flat-fee IDSN (100 uur of meer) + € 60 Satelliet abo afsluiten + bijbehorende hardware aanschaffen. Maar dan gaat het vooral om het downloaden, en helaas niet om 24 / 7 online te blijven... Het blijft toch moeilijk om in [b:f0023ab24b]heel[/b:f0023ab24b] Nederland breedband / snelle internetverbindingen aan te bieden aan de consument. Gerben
Link naar reactie
[[i:72e491bd42]quote="AoM"]Een groot nadeel van Satteliet internet is de ping, die ligt zo rond de 2 seconden!! Dus je kan totaal niet gamen via internet.[/quote[/i:72e491bd42]] Gamen doe ik niet.Wil dus wel trial software, mp3 ,drivers e.d.En dit niet met en snelheid van max. 5.6 kb.Schotel zal rond 75 liggen .Dat is in principe genoeg.Breedband geeft bij mij nu aan 344kb, is nog laag maar toe maar 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...