Ga naar inhoud

Kabel naar ADSL mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Zoals de topictitel al zegt had ik in overweging om van provider over te stappen, en niet alleen provider maar ook mijn stap van het huidige Chello Classic naar een snelle ADSL verbinding. Nu zit ik met 2 vragen. Stel ik neem een ADSL verbinding, dan duurt dat bij de meeste providers 6 weken voordat het aangelegd wordt. Kan ik in die tussentijd mijn huidige Chello verbinding houden of zit ik dan 6 weken zonder internet? En dan de vraag of ik eigenlijk wel een ADSL verbinding kan nemen, kijk ik namelijk bij verschillende aanbieders van ADSL van zeggen die eigenlijk alleen dat het op mijn postcode niet beschikbaar is, maar zoek ik via [url=www.besteladsl.nl]ADSL Metacrawler[/url] zoek dan krijg ik toch een lijstje van aanbieders die WEL beschikbaar zouden zijn. Ik vraag me dan ook af hoe betrouwbaar deze postcode checks zijn, want die van @Home zegt zelfs dat ik geen kabel verbinding kan krijgen op mijn postcode. Dan mogen ze mij uitleggen waarom ik hier een Chello verbinding heb liggen. :wink: Kan iemand mij wat meer duidelijkheid hierover geven? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Inderdaad. In een gebied waar Chello beschikbaar is (via kabelexploitant UPC) kun je geen @home aansluiting krijgen, omdat dat via een andere kabelexploitant gaat. Bij DSL werkt dat anders. De beschikbaarheid van DSL is afhankelijk van je KPN wijkcentrale. Aangezien de KPN zo'n beetje door heel nederland wijkcentrales heeft (in tegenstelling tot de kabelexploitanten die ieder voor zich een bepaald gebied voor hun rekening nemen), kan in principe door heel Nederland een DSL-verbinding opgeleverd worden. Echter, voor de KPN wordt het pas interessant bij een bepaald aantal potentiele gebruikers. Als je dus in een dun bevolkt gebied woont, met weinig mensen die ADSL zouden nemen als het daar beschikbaar zou zijn heb je pech en zal er ook geen ADSL komen. Naast de KPN zijn er ook nog andere bedrijven die een DSL-lijn kunnen leveren (Versatel, BBned, ...). Zij maken echter meestal gebruik van de bestaande hardware van KPN, omdat dat uiteraard veel goedkoper is dan eigen hardware plaatsen en eigen kabels leggen. Zo lang de KPN dus geen DSL aangelegd heeft, zal er ook geen andere provider DSL aanleggen, tenzij je er een vermogen voor over hebt...
Link naar reactie
[i:57a97ebaba][quote:57a97ebaba="Venzent"]Als @home zegt dat je geen kabel kan krijgen, dan bedoelen ze via hun. De postcodechecks van de provider zelf zijn het meest betrouwbaar.[/quote:57a97ebaba][/i:57a97ebaba] Ja ja , sterker nog .Vraag @home of er op een bepaalt adres home internet is . Nee echt niet mogelijk .Laten die mensen dus al 3 maanden via @home breedband internet hebben
Link naar reactie
Even een antwoord op je eerste vraag... Ik had ook Chello en ben overgestapt naar ADSL van Speedxs, de aanluittijd was 3 tot 6 weken, dus had ik een week voor het einde van de maand mijn contract opgezegd (je hebt nl 1 maand opzegtermijn) en had ik rond de 20e van de volgende maand ADSL. Dus even op tijd je kontrakt opzeggen zodat je niet zonder internet komt te zitten. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...