Ga naar inhoud

poort 80 vrijmaken


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil graag een apche webserver gaan draaien op mijn computer, windows xp pro, dit heb ik ook al gedaan en werkte p[erfect, maar ik heb nu mijn computer opnieuw geinstalleerd en toen ik apache toen opnieuw installeerde kreeg ik aan het einde de medlign dat ie "apache2" niet kon vinden, dus ik installeer een oudere versie en toen begon ie weer te zeiken over "apache2" en nu komt het...... poort 80 was bezet, dit zal zeker gekomen zijn door de installatie van de nieuwere versie, nu is mijn vraag, hoe kan ik poort 80 weer vrijgeven zodat ik apache wel kan installeren?? greetz, alvic 8)
Link naar reactie
[quote:004fcd6c68="caw"]ik kan er naast zitten or.. maar, kijk eens of je firewall (van xp zelf) aan staat. Als ik namelijk mijn xp opnieuw installeer, moet ik altijd die irritante firewall uitzetten.[/quote:004fcd6c68] Wat heeft dat met het bezet houden van poort 80 te maken? Waarschijnlijk blijft de service van Apache gewoon doordraaien terwijl je Apache wel ge-deinstalleerd hebt. Kijk eens bij services of daar nopg Apache bij staat. Zo ja, kun je hem daar stoppen en als het goed is kun je dan wel een installatie uitvoeren, want dan draait er namelijk geen service meer op poort 80.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...