Ga naar inhoud

geen internet op netwerk pc


anoniem

Aanbevolen berichten

sorry, sorry, sorry maar hier is weer zo'n kan niet op internet topic. ik zou hem alleen echt niet geplaats hebben als ik niet vanalles geprobeert had. ik kom er echt niet meer uit (dat zeggen ze allemaal) De situatie was zo; 4 computers op een router 3x xp en 1x w98se. Netwerk en internet liep als een zonnetje. De w98se pc werd echt te traag en die heb ik vernieuwd. Mobo asus A7n8x onboard lan, 2x 256Mb, amd 2600, radeon 9500 en een nieuwe voeding. W98se nieuwe er op en toen begonnen de problemen. Het installeren van de mobo drivers liep enkele malen vast en nadat alles erop stond wilde het netwerk niet aan de gang. Uiteindelijk was er wel contact tussen de pc's (bestanden, printers delen) maar geen internet. Was ik geprobeert heb; netwerkadapter verwijdert en teruggezet instellingen eindeloos gewijzigd driver opnieuw erop ... maar geen internet. Andere pc hebben wel gewoon internet dus dat is het niet. Ik heb gezien met het commando winipcfg zag ik dat de pc geen ip adres krijgt. Er staat alleen een ppp adapter en geen netwerkkaart. Maar bij het configuratiescherm staat bij netwerkadapter dat alles goed werkt Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
Toen je de PC opnieuw instaleerde, was ie ook aangesloten op het netwerk. Ik neem aan van wel omdat je ook probelemen kreeg met drivers installeren. In dit geval opnieuw Windows installeren (format c:) en de pc NIET aanlsuiten. Pas nadat alles is geinstaleeerd, dus ook de drivers vd NIc dan doe je de PC uit en sluit hem vervolgens aan en booten. (windows installeren terwijl hij op een netwerk is aangesloten is vragen om problemen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...