Ga naar inhoud

probleem winipcfg (werkt niet)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een niet functionerend winipcfg. Sinds vorige week een netwerkkaart (van Kobishi met Realtek 8139 chip) succesvol geinstalleerd. Alle benodigde protocollen en client zijn aanwezig. Daarnaast adsl router/modem van Sweex annex a. Instellingen TCP/IP kloppen, namelijk automatisch IP geven, WINS omzetting uitgeschakeld, DNS uitgeschakeld. Nadat ik winipcfg intoets bij start>uitvoeren, krijg ik m'n realtek adapter te zien met IP adres 169.etc en subnetmask 255.etc. Klik ik nu op "alle vrijgeven" dan gebeurt er niets (dus ook geen IP ooo.ooetc wat wel zou moeten?). Klik ik daarna op "alle vernieuwen" dan gebeurt er nog niets. IP adres verandert niet, en het venster van winipcfg reageert niet meer. Dit alles op een pc voorzien van win98SE (ver.4.10.222). Ook opdrachten in ms-dos prompt: winipcfg/release_all en winipcfg/renew_all doet niets, al krijg ik dan wel de melding (na renew) "ERROR DHCP server unavailable: renewing adapter". Hetzelfde geprobeerd op dezelde pc maar nu onder win ME, zelfde verhaal, er gebeurt niets. Ook op een andere pc (Celeron 566mhz) met win 98, werkt winipcfg niet. Wie kan mij helpen a.u.b.
Link naar reactie
[quote:347799884e="Bosje"]Als je zo kort na elkaar een nieuw IP van je dhcp server wil, krijg je volgens mij altijd dezelfde. Ik weet niet of je kan instellen bij jouw dhcp wanneer hij het ip adres moet vrijgeven ?[/quote:347799884e] Je hebt het over het dhcp, maar wat is het en hoe vind ik het? Ik heb de computer aangesloten op het Sweex adsl router modem (zie specificaties: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=251) Hierin staat dat het Sweex router modem "DHCP Server/Cliënt" ondersteund, maar wat houdt dat in? Hoe stel ik DHCP in? En hoe kan ik de instellingen van DHCP bekijken? [quote:347799884e="Bosje"]Als hij een IP adres vrijgeeft, en een nieuwe moet uitreiken dan loop je ook een kans dat hij de vrijgegeven adres weer toekent.[/quote:347799884e] Klopt het dat als je het IP adres vrijgeeft je allemaal 0000 (nullen) krijgt? Zo ja dan slaagt mijn pc er niet in om hem vrij te geven want ik zie nooit nullen op het IP adres als ik op vrijgeven klik. Vraagt blijft: hoe los ik het probleem van een niet werkend winipcfg op?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...