Ga naar inhoud

Chello Plus is nepperij!


anoniem

Aanbevolen berichten

Vroeger kon ik met de Chello (de gewone, de enigste toen nog) downloaden tussen de 200/250KB. Sinds Chello vershillende abonnementsvormen heeft gemaakt, gaat het met chello veel langzamer. M'n download max is nu ca. 125 KB. En nu kun je in mijn regio Chello plus nemen en heb je een download snelheid van ca. 200/250KB. Maar die snelheid had ik vroeger al met "classic", dus het is helemaal niks nieuws! Ze hebben gewoon over het afgelopen jaar het gewone abbonement omlaag gegooit, en nu gaan ze met de trend mee, en maken er een "Plus" abonnement bij, wat dus helemaal geen Plus abbonement is. Verder heb ik soms hele hoge pings met chello en heel vaak is de verbinding weg. En als je wilt bellen naar de helpdesk met de boodschap "Waarom ligt m'n internet er nu al vier dagen af!" wordt je vriendelijk verteld door een computer: "Helaas, al onze medewerkers zijn bezet, de wachttijd is [b:176d435084]ongeveer[/b:176d435084] 30 minuten. Nee, Chello zuigt, laat dat duidelijk zijn. Ik wacht nog even tot @home hier komt.
Link naar reactie
Wat zal ik zeggen? Je hebt gewoon lang mazzel gehad! Dit voorop gesteld: Ik ben ook geen UPC-fan hoor. Toen Chello nog maar 1 abo had, was dat op papier 512 Kb/s downstream, dus maar 64 Kbyte/s... Ik heb het nu 4 jaar en heb altijd tussen de 140 en 170 gezeten. Nu is dat nog zo. Prijs/snelheid-verhouding (Dus niet prijs/kwaliteit :wink:) lag altijd bij Chello, tov ADSL... Dat is nu absoluut veranderd. Mits je ADSL neemt via een BBned-provider. 125 KB/s is inderdaad te laag voor een classic-abo. Als je 1,5 Mbit/s aanhoud minus 10% overhead, dan zou je op 170 KB/s uit moeten komen. En dat haal ik idd niet altijd... Nog een (minder leuke) anektdote: Belde al 2 weken met "help"-desk omdat verbinding steeds wegviel en modem af en toe spontaan resette. 3e belletje, al 2 monteurs langsgeweest, modem is al vervangen.. Ik: Weer problemen met lijn. Medewerker probeerd aantal dingen Hij: Moeten weer monteur langssturen. Ik: K, als het maar opgelost wordt zo. Gaat in de kosten lopen zo. Hij: Ja, inderdaad, monteur is vrij duur... (WTF!!) Ik: Dat interesseerd me niet, is nu al 3e vrije dag die ik moet opnemen!! Hij: O, ja, dat is ook waar, maar het kost ons ook geld. Ik: Maar ik betaal jullie €50/maand!! Dan verwacht ik toch ook enige service!! Hij: Daar heeft u wel een beetje gelijk in... Snap je dat!!? Problemen lijken nu wel opgelost, maar het blijft afwachten bij ze... Time for a change!?
Link naar reactie
hmm, bij jou is het dus niet langzamer gegaan. Maar toch heb ik het gevoel dat ze de verbinding express afknijpen. Het is namelijk niet alleen bij mij maar bij veel meer mensen hier in de buurt. En soms heb ik dus ook hele hoge pings, en daar aan kan ik gewoon merken dat inet binnen paar kwartier er affloept. Heel lastig, als je een war aan het spelen bent, eerst is je ping 15 ms, dan 60, dan 150, dan 999 en dan verbinding weg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...