Ga naar inhoud

Ruisen telefoon ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds ik ADSL heb geïnstalleerd, ruist mijn vaste telefoon die op de 1e verdieping aangesloten is. De gewone telefoon, waarvoor de splitter zit, ruist niet, maar na de splitter is alleen de modem en de gewone telefoon aangesloten > die op de 1e verdieping heeft er eigenlijk niks mee te maken. Als ik de computer niet aan heb, is alles goed, maar als ik 'm aan heb gaat ie ruisen, maakt niet uit of ik op internet zit... daarom is t zo vaag. Maar misschien is er een simpele oplossing?
Link naar reactie
Hele simpele: RTFM! Als je goed het boekie had gelezen, had je geweten dat er niets, maar dan ook niets (geen telefoon, geen modems, geen telefoon kosten meters, niets) voor de splitter mag zitten. Dus splitter direct op het aansluit punt Verder weet ik zeker dat dat het probleem is, aangezien je ook zegt dat er geen ruis is zonder de computer aan. Verander die opstelling eerst dus maar, en probeer het dan weer (probleem is dan opgelost, 99% zeker).
Link naar reactie
en dat aansluitpunt zit vaak nog op de meest onmogelijke plekken .. Als je mazzel hebt in je meterkast ... maar bijvoorbeeld ook in de kruipkelder ... Ik heb 1 adsl lijn idd niet helemaal juist aangesloten wegens verregaande luiheid ... En dus als er een telefoon boven wordt ingeplugd, heb ik RUIS ... Wordt die lijn gebruikt, kan ik me downs vergeten ... krijg ik een medlding van GEEN KIESTOON ... Dusse .. TS ... ik zou ff gaan kijken wat er voor je spiltter zit en ook maar gelijk ff kijken of je echt het echte aansluitpunt, zoals beschreven in je handleiding, kan vinden ...
Link naar reactie
Foxie, je heb toch ook de telefoon draad naar boven gehaald (uit kruipkelder) dan kan je die lijn gewoon gebruiken... gewoon splitter er tussen hangen (ffies twee van die dingtjes op de lijn klemmen). De splitter kan zelfs helemaal op zolder liggen, zolang er maar niets tussen de aansluiting en de splitter zit. Het is zelfs beter de splitter zo dicht bij de modem te leggen, om de lijn zo kort mogelijk te houden (komt de snelheid ten goed). wij hebben echter gewoon een meter of 15 liggen tussen splitter en modem, geen problemen (met een gewone telefoon kabel). Jochem
Link naar reactie
whehe dat heb ik idd gedaan... bij mij thuis, jochem ... En bij de mensen voor wie ik het aansloot .. Behalve bij mijn ouders doordat het daar zo goor was en er stukken oud spuitbeton, tegen het verzakken, inliggen ... Dus bij me ouders heb ik de splitter vlak voor het telefooncontact in de huiskamer gezet ... grijns ... kon ik nog eens de lijn omleggen als ik ff snel een tel.modem aan moest sluiten ... En dat was op zich niet eens zo erg. op een klein beetje ruis na dan, ware het niet dat papsie helemaal was vergeten te melden dat ze boven ook nog 2 telefoons hadden die niet stonden aangesloten ... Jullie raden het al ... Ik was toen op vakantie ... En die ouwe heeft ijskoud eentje voor de splitter en eentje na de plitter gezet... Hij wist dat er wat met de splitter was..alleen niet wat ... :-? Dus hji d8 de gulden middenweg te nemen ... bleek toch meer een loden middenweg te zijn ... Nu als de telefoon na de splitter wordt aangeplugd, verlies ik 7 van de 10 keer ( uitgetest ) mijn verbinding hier en krijg ik een tijd geen contact doordat er geen kiestoon is ( die er overigens in de telefoon beneden wel is ...) qua snelheid maakt het raar genoeg niets uit ... Ach ... das nu toch de zolder lijn en die gebruiken ze nooit dus dat scheelt Nadeel is wel dat als ze vrienden over hebben, ik hier niet kan internetten, doordat ze die lijn erin stoppen dan ... Maar goed ... tis 5 minuten lopen naar me eigen huis dus who cares anywayz Dan zet ik die pc's wel een keertje niet aan om te downen ... Heb ik ze eindelijk geleerd om niet alles weg te klikken als ik er niet ben, maar gewoon te minimaliseren en eroverheen gaan doen wat ze willen doen ... Komen er morgen weer mensen over, precies terwijl ik net een hele berg downloads had staan om te doen ... teveel voor alleen bij me eigen ... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...