Ga naar inhoud

Staat je creditcard nummer op je PC?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou wel eens wat willen kopen op internet via een creditcard (bij Play.com). Maar wat ik niet weet is hoe de beveiliging hiervan is. Als je je nummer intypt op een site, wordt dit nummer dan ook ergens vastgelegd op je pc of alleen maar op de server van dat betreffende internetbedrijf? Wanneer wel op je pc, hoe kan ik dat dan eventueel versleutelen?
Link naar reactie
Als je automatisch aanvullen aan hebt staan in windows (herkenbaar aan het automatisch aanvullen van vooral e-mail en postadressen in formulieren) zal je computer ook de inhoud van het vakje creditcard opslaan. In hoeverre dit 'onveilig' en te bekijken is weet ik niet exact, maar opgeslagen is het dan wel, en iemand die naar dezelfde site gaat krijgt automatisch je cc-nummer aangeboden.
Link naar reactie
Ik gebruik geen creditcard voor bestellingen op internet. Vaak kun je wel per acceptgiro of anders vooruit betalen, alleen internationaal wordt dit lastiger. Ik weet dat je de lijst van automatisch aanvullen in principe alleen kunt wissen door de functie uit te schakelen, en weer opnieuw in te schakelen. Dus als je je cookies verwijdert zou dit niet weg zijn. Verder, het wordt een probleem als er iemand in je computer komt. Een goede beveiliging van je computer - fysieke toegang en inbrekers van afstand - lost dit natuurlijk ook al op. Maar persoonlijke blijf ik het toch geen fijn idee vinden, dan soms toch maar iets rembourskosten erbij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...