Ga naar inhoud

dynamisch ip-adres verandert spontaan in een ander vast adre


anoniem

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je reactie Maarten, maar ik ben toch bang dat het daar niet in zit. Ik heb een compleet andere netwerkkaart er in gehad, en ook de kabel door een andere vervangen. Die er nu aan hangt is trouwens een originele, bij Vobis voor (te ?) veel geld gekochte kabel. Die gaat naar een switch waar ook een andere PC op zit (wwar ik nu mee online ben). Vanaf die switch gaat een kabel naar de router in de meterkast. En vanaf de router loopt er nog een verbinding naar een andere PC boven, die kent ook geen problemen. In de takbalk blijft het netwerksymbool aanwezig; als je er gebruik van probeert te maken licht er slechts een van de 2 schermpjes op, zonder resultaat overigens.. En als ik de kabel loshaal geeft hij de melding; verbinding met LAN verbroken. Ik heb nog wat nagezocht, maar de berg foutmeldingen zijn, in ieder geval voor mij, niet bepaald verhelderend. er staat onder meer Systeemwerkset/logboeken /systeem meldt o.a. de volgende gebeurtenissen (na 10 maart ligt het zakje plat) Foutmelding van 9 maart:Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 804e6181, parameter3: ba3bdb48, parameter4: 00000000. 10 maart: Waarschuwwing: Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 00(de mijne dus)A. De volgende fout is opgetreden: De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen. Foutmelding:De server {520CCA63-51A5-11D3-9144-00xxxxxC5E} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd. 12 maart Waarschuwing: De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{25202E2C-F021-4B00-90F8-BCxxxxx00} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt. 16 maart :DCOM kreeg foutmelding 'De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd. ' bij het starten van de BITS-service met de argumenten '' om de server {4991D34B-80A1-4291-83B6-33283xxxxxxC97} te starten Waarschuwing:De server kan geen verbinding maken met transport \Device\NetBT_Tcpip_{1B9ED6C1-E6E1-4F71-AD3D-DExxxxxB7}. Deze computer heeft automatisch het IP-adres voor de netwerkkaart met netwerkadres 00(de mijne dus)A geconfigureerd. Het gebruikte IP-adres is 169.254.25.59. De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{25202E2C-F021-4B00-90F8-BC1F5ACD7D00} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt. Wie er wat herkenbaars in ziet mag mij uiteraard inseinen, graag zelfs. Met vriendelijke groeten. B. P.S. Ik krijg wel wat lichaamsbewegingzo, heen en weer wandelen tussen die 2 computers.
Link naar reactie
Ik heb hier ook wekenlang mee zitten kl*ten. Steeds weer kwam na een tijdje dat stomme Ip nummer 169.xxx.xxx.xxx weer tevoorschijn! Uiteindelijk heb ik de volgende oplossing gevonden en bij mij werkt dat perfect: Start>Uitvoeren>Msconfig>tabblad services>vinkje weghalen bij de service "windows zero configuratie" Sukses! Joop
Link naar reactie
Bingo, het draait weer. Alleen zat het probleem niet in de zero service, maar in een Noton firewall toepaasing. Bij het begin van de ellende heb ik NAV 2004 er op gezet, over een oude versie heen. Toen de problemen begonnen heb ik die verwijderd, maar de norton internet protection bleefbestaan. Die kreeg ik ook niet weg, omdat ik niet aangemeld was gaf hij aan. Uiteindelijk via regedit/localmachine/software alles van Symantec er af gegooid en zowaar; cmd IPconfig laat weer een 192. nr. zien en alles draait weer. Iedereen bedankt voor het meedenken., ik ga toch maar eens proberen of ik NAV 2004 er nu wel goed op kan zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...