Ga naar inhoud

Downloaden met Internet explorer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mede forum gebruikers Ik heb al een aantal dagen een probleem met Internet Explorer 6 (incl SP1) Als ik op een link/url druk tbv het downloaden van een bestand komt er doorgaans een venster waar ik de keuze heb om het bestand op te slaan of te openen. Dat venster komt niet meer, maar hij gaat het bestand gewoon downloaden/openen op de achtergrond. Nu kan ik wel op een url klikken en kiezen voor "doel opslaan als" maar dat wil niet bij alle download pagina's. Ik wil dus graag weer dat oude keuze scherm terug hebben. Klinkt allemaal een beetje vaag maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. gr, Red Dragon
Link naar reactie
Ik heb WinXP SP1 met IE 6.0 SP1. Het stomme is dat ik geen idee heb wat ik veranderd heb, het is al een maand of zo aan de gang maar heb er nooit tijd/zin in gehad om er een topic over te beginnen. Ik heb maar een gebruikers account op deze WinXP Pro en heb geen policies aangepast. Ik heb de IE6.0 internet opties al op standaard gezet maar dat helpt ook niet.
Link naar reactie
Heb je het met alle bestandstypen? Kijk eens onder mapopties in het configuratiescherm, tabblad bestandtypen. Selecteer de desbetreffende extensie en kies voor geavanceerd. Bij mij staat het er zo in het geval van een .zip: [img:ef3e4adee7]ftp://vankleven.xs4all.nl/foto's/zip-eigenschappen.jpg[/img:ef3e4adee7] Misschien bij jou anders en wellicht de oorzaak?
Link naar reactie
1) Ga in IE naar Extra\internet-opties\algemeen. Klik op "instellingen" en "objecten weergeven". Kijk of daar corrupte of onbekende plugins bijzitten en verwijder die. 2) Ga dan in IE naar Extra\internet-opties\geavanceerd. Haal vinkje weg (onder surfen) bij "browser-extensie van derden inschakelen ...". 3) Start PC opnieuw op. Als dat niets oplevert: Typ regedit in start\uitvoeren [enter, of ok] Navigeer naar de volgende sleutel: HKEY_CLASSES_ROOT\exefile Kijk in het rechter scherm naar "EditFlags". Welke nummer staat er genoemd onder gegevens? Is het derde octet "01"? Zo ja, dubbelklik op "EditFlags" en verander het derde octet in 00. Start opnieuw op. Tip: wees altijd voorzichtig met registerveranderingen. Maak eerst een backup van die sleutel via Bestand\exporteren.
Link naar reactie
Nou, ik doe ook nog een poging: Na lang zoeken, kwam ik via [url=http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Internet+Explorer+6+no+choice+open+location+save+disk]Google[/url] op [url=http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win98/Q_20306402.html]deze site[/url] uit. Vraag gaat welliswaar over 1 bestand-type, maar een bepaald antwoord intrigeerde me:[quote:6f438b431d]Also you may want to scroll down to the "Installation of desktop items" and the "Launching programs and files in an IFRAME" and select prompt in these areas as well.[/quote:6f438b431d]Er wordt hier dan gesproken over opties in Tools/Extra -> Internet options/opties -> Security -> Internet -> Custom... Suc6!
Link naar reactie
[quote:c61c5d5008="Red Dragon"]//Anakin Bedankt voor je inbreng maar ook dit werkt niet. Als ik download (maakt niet uit wat voor bestand) en ik klik op de url voor het downloaden kotm er rechts odnder in waar normaal doorgaans "gereed" staat te staan dat hij het bestand download. ik vermoed dat hij het in de temp int. files zet.[/quote:c61c5d5008] Dat klopt, die bestanden worden eerst naar de tijdelijke internetbestanden-map gedownload. Misschien zit daar ook wel het probleem. Nog wat tips: 1) Schakel firewall en virusscanner tijdelijk uit. 2) Leeg je tempmap. 3) Leeg je tijdelijke internetbestanden, cookies en geschiedenis. 4) Start opnieuw op en probeer het opnieuw. Typ regedit in start\uitvoeren [enter]. Ga naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Plugins\Extension Staat er iets in het rechter scherm, buiten Standaard? Er zit ook een sub-mapje: .spop. Klik daarop. Wat staat er in het rechter scherm? 5) Download en installeer (opnieuw) [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=c717d943-7e4b-4622-86eb-95a22b832caa]Windows Script 5.6 voor Windows 2000 en XP[/url] Als dat allemaal ook geen soelaas biedt, zou ik IE opnieuw installeren: [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;318378]Internet Explorer en Outlook Express opnieuw installeren of herstellen in Windows XP[/url].
Link naar reactie
[quote:b88d3af4e1="Ben Jonson"] Nog wat tips: 1) Schakel firewall en virusscanner tijdelijk uit. 2) Leeg je tempmap. 3) Leeg je tijdelijke internetbestanden, cookies en geschiedenis. 4) Start opnieuw op en probeer het opnieuw. [/quote:b88d3af4e1] 1) werkt helaas niet 2) gedaan, werkt ook niet. 3) gebeurd al dagelijks dmv norton clean sweep [quote:b88d3af4e1]Typ regedit in start\uitvoeren [enter]. Ga naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Plugins\Extension Staat er iets in het rechter scherm, buiten Standaard? Er zit ook een sub-mapje: .spop. Klik daarop. Wat staat er in het rechter scherm? [/quote:b88d3af4e1] .spop heb ik niet. bij extensions staad alleen standaard [quote:b88d3af4e1] 5) Download en installeer (opnieuw) [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=c717d943-7e4b-4622-86eb-95a22b832caa]Windows Script 5.6 voor Windows 2000 en XP[/url] [/quote:b88d3af4e1] Dit is het enige wat ik nog niet heb geprobeerd, zal ik dadelijk doen[/quote] [quote:b88d3af4e1]Als dat allemaal ook geen soelaas biedt, zou ik IE opnieuw installeren: [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;318378]Internet Explorer en Outlook Express opnieuw installeren of herstellen in Windows XP[/url].[/quote:b88d3af4e1] Dit heb ik geprobeerd, tijdens herinstalatie begint hij te klagen over windows logo controle wat niet in orde is. dit is tot nu toe ook niet echt een suc6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...