Ga naar inhoud

Multi-PC modem ideaal voor internetdeling voor twee PC's?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil samen met mijn huisgenoot ADSL nemen en dan verdelen op twee computers: die van hem en die van mij. Via Tiscali kun je nu goedkoop ADSL nemen, waarbij je ook nog eens korting krijgt op de modem. Dit lijkt ons zeer interessant. Met een Multi-PC modem moet je eenvoudig het internet kunnen delen, maar hoe werkt het precies? Werkt het als een router, of moet er altijd één PC aan blijven staan als de ander ook wil internetten? Heb je nog extra netwerkkaartjes nodig of iets dergelijks? Ik hoop op snelle reactie! Alvast bedankt!
Link naar reactie
Harm Jan, Een multi PC modem is inderdaad een router. Je hebt naast deze mode / router een netwerk kaart in je pc nodig en natuurlijk kabels. Je sluit de PC modem aan op je ADSL splitter. Beide PC's sluit je op de router aan. Ik grbeuik zelf HCCnet. Hierbij heb ik een CD gekregen waarmee je de router kunt instellen (username / wachtewoord etc). Dit doe je bij beide PC. Je maakt hierbij een netwerk tussen beide PC's die onafhankelijk van elkaar op het internet kan. Dus er hoeft niet een bepaalde PC aan staan. Wel moet je er om denken dat bij gebruik van meerdere PC's je snelheid naar beneden gaat. En je moet er om denken dat je het netwerk t.o.v. elkaar goed insteld. succes grt Daany
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...