Ga naar inhoud

virus


anoniem

Aanbevolen berichten

ok krijg in mijn outlook 2000 constant email met een virus vandaag. vandaag wel al een stuk of 60 gehad norton houd ze wel tegen en verwijderd ze wel maar steeds als ik mij aanmeld of outlook open krijg ik weer een paar hoe kan ik dat stop zetten zonder mijn pop3 acount stop te zetten want ik wil wel mijn outlook blijfen gebruiken. het gaat om sobig f@mm .
Link naar reactie
Jawel, het kan wel voorkomen, maar het typerende van dit virus (net zoals veel virussen) is, dat het zich [i:62b9a473f0]verspreidt[/i:62b9a473f0] via het Windows adresboek. Als jouw naam en e-mailadres in zo'n adresboek staat, krijg jij het dus ook toegestuurd :D . Gebruik je daarentegen een e-mailprogramma dat onafhankelijk is van het Windows adresboek (maar z'n eigen adresboek heeft), ben je daar dus immuun voor. :)
Link naar reactie
[quote:0c62009a79="Ben Jonson"]Jawel, het kan wel voorkomen, maar het typerende van dit virus (net zoals veel virussen) is, dat het zich [i:0c62009a79]verspreidt[/i:0c62009a79] via het Windows adresboek. Als jouw naam en e-mailadres in zo'n adresboek staat, krijg jij het dus ook toegestuurd :D . Gebruik je daarentegen een e-mailprogramma dat onafhankelijk is van het Windows adresboek (maar z'n eigen adresboek heeft), ben je daar dus immuun voor. :)[/quote:0c62009a79]Met dat adresboek sla je de spijker op de kop! Is overigens door deze of gene wel veel vaker opgemerkt. Ik kan niet beoordelen hoe andere mailprogramma's omgaan met dat adresboek, maar zelf gebruik ik al enkele jaren helemaal geen Windows adresboek meer, veel te gevaarlijk, ik laat het leeg! Alle e-mail adressen die ik bewaar zet ik in een txt-bestandje ergens op een andere partitie. Is maar een heel klein beetje meer werk met kopieëren en plakken. Verder haal ik altijd zo gauw mogelijk de mailbox leeg, en archiveer de mailtjes die ik wil bewaren naar een aparte lokatie. Jan de Boer
Link naar reactie
Of die methode je zal vrijwaren van verspeiding is nog maar de vraag. Ik citeer een klein stukje: "Nadat het Sobig-F virus een computer besmet heeft, probeert het zichzelf verder te verspreiden naar e-mailadressen die het aantreft in bestanden met de volgende extenties: DBX, HLP, MHT, WAB, EML, [color=red:5a6575e75f]TXT[/color:5a6575e75f], HTM, HTML". [url=http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/microsoftblaster.html#sobig]Bron[/url]
Link naar reactie
[quote:f549c39744="Ben Jonson"]Of die methode je zal vrijwaren van verspeiding is nog maar de vraag. Ik citeer een klein stukje: "Nadat het Sobig-F virus een computer besmet heeft, probeert het zichzelf verder te verspreiden naar e-mailadressen die het aantreft in bestanden met de volgende extenties: DBX, HLP, MHT, WAB, EML, [color=red:f549c39744]TXT[/color:f549c39744], HTM, HTML". [url=http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/microsoftblaster.html#sobig]Bron[/url][/quote:f549c39744] Mijn Pocomail gebruikt een ini-file als adresboek :P
Link naar reactie
[quote:09f3c64130="BrigitteW"][quote:09f3c64130="Ben Jonson"]Of die methode je zal vrijwaren van verspeiding is nog maar de vraag. Ik citeer een klein stukje: "Nadat het Sobig-F virus een computer besmet heeft, probeert het zichzelf verder te verspreiden naar e-mailadressen die het aantreft in bestanden met de volgende extenties: DBX, HLP, MHT, WAB, EML, [color=red:09f3c64130]TXT[/color:09f3c64130], HTM, HTML". [url=http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/microsoftblaster.html#sobig]Bron[/url][/quote:09f3c64130] Mijn Pocomail gebruikt een ini-file als adresboek :P[/quote:09f3c64130] Of je daar heel blij mee moet zijn, weet ik niet. Het is voor programmeurs van virussen een koud kunstje om voortaan ook die typen bestanden "mee te nemen" om e-mailadressen af te struinen op een harde schijf (ik ken ze vooralsnog niet - kwestie van tijd). Het probleem zit 'em ook niet zozeer in welke extensie het adresboek nou wel of niet gebruikt - dat is allemaal maar relatief. Het probleem zit 'm veeleer in het mailprogramma dat men gebruikt. Pocomail is bij mijn weten niet vatbaar voor de [i:09f3c64130]MIME-Exploit[/i:09f3c64130] en ander onheil. Daardoor wordt "aan de poort" al veel ellende voorkomen. Dat is geen verdienste van het adresboek, maar van het mailprogramma. Gebruikers doen er dan ook goed aan om zich [i:09f3c64130]daarop[/i:09f3c64130] te concentreren (de cirkel is daarmee rond; toch nog blij.... :D ).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...