Ga naar inhoud

ADSL delen voor WiFi


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Naast mijn vraag over de huurijnen (elders op dit forum) ook even deze. Je ziet dat veel mensen hun ADSL verbinding delen d.m.v. WIFI. Is dit wel praktisch ? Als je dan met enkele mensen deelt, dan daalt de snelheid al gauw naar zeer lage snelheden nietwaar ? Wat voor verbinding ben je nodig voor b.v. 25 mensen met 512/256 down/up ? En wat voor pc ben je nodig om als 'gateway' (dat noem je een gatweway toch) te dienen ?
Link naar reactie
Je als router pc gewoon een 486 gebruiken:. 25 gebruikers bij een 512 abo ADSL ?? 512 geeft een max down van pakweg 50 KB. 25 gebruikers tegelijk ??? Modem is dan veel sneller. 25 mensen dan heb je een huurlijn nodig denk ik en dan samen bepalen hoeveel bandbreedte je wilt hebben. Dus toch maar een BV oprichten en een huurlijn nemen. Succes
Link naar reactie
nou mijn ervaring is hiero dat mijn oude P200 zonder HD en met 32 mb edo ram hiero gewoon 4 pc's op voortreffelijke wijze voorziet van gedeeld internet .... Ik doe het wel via een cd drive ... maar er zijn zelfs router (unix) systemen die op een flop passen ... Niet alleen dat, het is ook nog eens een erg fijn configurabele firewall ... Scheelt je weer even 200 euro voor een vergelijkbare draytek router ...
Link naar reactie
Wij zitten nu idd serieus te denken om een kleine bv, of stichting op te richten. Dan kunnen we het best een intern VPN gebruiken en die via een krachtige gatweway op het internet koppelen (met een huurlijn denk ik dan). Nu weet ik zelf bijna niks van VPN en hoe dat in zijn werk gaat, maar zo moet het een stuk veiliger zijn. Het WiFi beveiligings protocol schijnt zeer zwak te zijn en binnen 15 to45 minuten te kraken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...