Ga naar inhoud

Foutmelding: Iexplore met user.exe


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie o wie kan mij helpen: Ik krijg de laatste tijd mij sommige sites een popup van windows met de melding: Iexplorer heeft een fout veroorzaakt met user.exe. Explorer zal worden gesloten. Ik heb van alles al geprobeerd om dit probleem te verhelpen, zoals cookies verwijderen, temp leeghalen, ad-aware gedownload en laten draaien, spybot gedownload en laten draaien, internet veiligheid naar laag gezet, zelfs mijn computer teruggezet naar de fabriekstoestand. Maar niks dat helpt. Ik kan mijn favoriete site helemaal niet meer openen :cry: Hoe verhelp ik dit probleem.. Ik gebruik ME en heb versie 5.5.. :(
Link naar reactie
Is je spelling correct? Iexplorer is namelijk een virus\trojan (met de "r" aan het einde). Of dat zou is, kan je direct zien in het register: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices "Internet Explorer"="iexplorer.exe" of: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\sysconfig = %SYSTEM%\iexplorer.exe HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices\sysconfig = %SYSTEM%\iexplorer.exe Of: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion_ \Run "Shell32" = IEXPLORER.EXE of: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion_ \Run "Shell32" = IEXPLORER.EXE Als dat er staat, is het en virus en zou ik maar eens scannen: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
Link naar reactie
sorry... :oops: De juiste foutmelding is Iexplore zonder "r".. Voordat ik de computer terug had gezet naar de fabrieksstand had ik Internet Explorer 6 erop staan. Daar begon de ellende dus. Ik dacht dat met het terugzetten, de fout er automatisch wel uitgegooid zou worden. Niet dus! Aan de versie ligt het niet. Ik heb ook al op de site van microsoft gekeken en kan daar wel iets van deze foutmelding vinden.Alleen als ik dan de oplossing wil uitvoeren is de site, waarnaar verwezen wordt, niet meer aanwezig of tijdelijk afgesloten.. Ik denk dat ik nog maar eens bij microsoft ga neuzen om te kijken of er nieuwe informatie bekend is. Ps: ben nu voor zekerheid op http://housecall.antivirus.com mijn computer aan het scannen. Ik heb trouwens zelf Norton Antivirus op de computer staan maar die herkent niks.. Zal toch iets anders dan zijn.. :roll:
Link naar reactie
Na het scannen van mijn computer via de site "housecall" is er niets aangetroffen wat er niet hoort op te zitten. Ik heb toen maar geprobeerd versie 6 van internet explorer weer te downloaden. Om het nog leuker te maken: Nadat ik versie 6 wil installeren krijg ik de popup met de foutmelding: Ie6wzd heeft een fout veroorzaakt met USER.EXE :evil: Ik weet het nu helemaal niet meer... :-?
Link naar reactie
Goed, ik heb alle tips opgevolgd en het heeft mijn probleem niet verholpen. Sterker nog: ik krijg steeds meer foutmeldingen zoals Stimon heeft fout veroorzaakt met USER.EXE, Navapw32 in USER.EXE, sites die ik minimaliseer blijven staan, computer loopt helemaal vast, en normaal afsluiten is er sinds gisteren ook niet meer bij. Kortom: ZOU het KUNNEN dat ik de BLASTER WORM te pakken heb?? :evil: Ik ben er heel, heel erg bang voor.... :(
Link naar reactie
blerk ..... fout ben ...... hehe eindelijk ... :wink: ME ( 98 niet dus .... ) is WEL gevoelig voor de RPC gaatjes ... Alleen wordt dat niet overal vermeld .... Maar ik heb toch even teveel revieuws gezien waarbij ME OOK werd genoemd ... Al denk ikniet dat dit door RPC gaatjes en dus blaster wordt veroorzaakt ... de probleempjes zijn daar toch ff iets teveel afwijkend voor naar mijn mening ... one way 2 find out he .... even naar www.symantec.com
Link naar reactie
Dank je, ik zal daar morgen gaan kijken.. Ik heb net Norton ge-update en laten draaien.. Et Voilá: geen ENKELE fout op mijn pc ontdekt! Ook spybot feliciteert me met het feit dat ik zo'n schone computer heb. HA! Nou, nog even en ik moet én een nieuwe puter aanschaffen én ik mag een glasbedrijf opbellen. Ok, even morgen nog afwachten.. :wink:
Link naar reactie
Goed... Ik heb nog van alles geprobeerd maar niets heeft geholpen. Als laatste heb ik nu maar de c-schijf geformatteerd en alles er opnieuw opgezet. Wat schetst mijn verbazing: ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding bij bepaalde sites! :o Ik snap gewoon niet dat ik het niet kan herstellen.. Nu Dr. Watson maar es ingeschakeld om te zien wat de details zijn. Dit zegt Dr. Watson: Kerncomponent van Windows-gebruikersinterface heeft het geheugen op onjuiste wijze gebruikt of er is een niet nader omschreven fout opgetreden. Modulenaam: user.exe Beschrijving: Kerncomponent van Windows-gebruikersinterface Versie: 4.90.3000 Product: Besturingssysteem Microsoft(R) Windows(R) Millennium Fabrikant: Microsoft Corporation Toepassingsnaam: Iexplore.exe Beschrijving: Internet Explorer Versie: 5.50.4134.100 Product: Besturingssysteem Microsoft(R) Windows (R) 2000 Fabrikant: Microsoft Corporation -------------------- Als de taakbalk vreemd doet, probeer dan Multimedia background task support module te beëindigen. Modulenaam: mmtask.tsk Beschrijving: Multimedia background task support module Versie: 4.90.3000 Product: Microsoft Windows Fabrikant: Microsoft Corporation Ik weet dat het een verouderde versie van Windows is maar dat komt omdat hij dus nu weer naar het beginpunt is teruggezet. Nog steeds kan ik Iexplore 6 niet installeren omdat ik een foutmelding krijg. Ps: zou het ook kunnen liggen aan het feit dat bij het intstalleren van Windows, de file MD1772LD.icm niet gevonden kon worden? of heeft dit er niets mee te maken.. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...