Ga naar inhoud

inbellen via Router


anoniem

Aanbevolen berichten

Thuis heb ik 2 pc's middels een router aan elkaar verbonden. Via ADSL kunnen de beide stations nu tegelijkertijd het internet op. De installatie verliep prima, via de routersetup het een en ander ingesteld en het werkt. Enige probleem is dat ik niet precies begrijp hoe het werkt, want voorheen maakte in gebruik van een inbelverbinding via een externe toegang. In de huidige situatie is het mij niet duidelijk wanneer ik verbonden ben met het internet, geen icoontje op de statusbalk. Echter alles werkt. Het lijkt erop dat ik contact heb met het internet als de pc aanstaat? Kan iemand me hierover enige uitleg geven. O ja de router is een Sitecom xDSL 4s.
Link naar reactie
als je een router hebt staat al je info, bv wachtwoordt en dergelijke, waar je voorheen mee inbelde IN het router zelf. Dat houdt dus idd in dat je niet meer inbelt. Beide pc's gaan dus via dezelfde info (wachtwoordt en gebruikersnaam) het net op. Het verschil hier is nu, en dat merk je goed op, dat je al het internet op bent als je je pc aanzet, of anders, .....als windows opstart. Er is dan direct een LAN verbinding aanwezig die gaat via je ethernet kaart. Merk op dat je een IP hebt van het modem, waarmee je allerlei instellingen IN het router kunt veranderen, danwel bv een firmware upgrade kunt uitvoeren. Sterker...als ik (bv) mijn systeem op jopuw router aansluit, kan ik interneten via jouw account.
Link naar reactie
[quote:ddfc76d00d="redrikson"]Het verhaal is me duidelijk, dank hiervoor. Wat me verontrust is het inloggen op mijn router en gebruik maken van mijn account. Wat kan ik hier tegen doen?[/quote:ddfc76d00d] Wat is het probleem ? Iemand zal fysiek eerst zijn PC op je router-switch moeten aansluiten. Daar heb je toch de controle over of staat je deur wagenwijd open en kan iedereeen te pas en te onpas binnenlopen ?? zie verder comment van windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...