Ga naar inhoud

Internet Explorer beschadigd !!!! Runtime Library mist Vb's


Aanbevolen berichten

Sinds kort zit ik met een beschadigde Internet Explorer (6.0 + Sp1) Als ik Internet Explorer open krijg ik de volgende melding te zien : Microsoft Visual C++ Runtime Library C:\Program Files\Internet Explorer\explorer.exe abnormal program termination WIE WEET HOE IK DIT HET BESTE KAN OPLOSSEN ? Is mijn Register corrupt of wat mis ik,om weer Internet Explorer als Browser te kunnen gebruiken????
Link naar reactie
Nadat ikzelf dit bericht geplaatst had,ben ik nog eens naar wat andere problemen betreffende IE gaan kijken en "ontdekte"waar de mogelijke oorzaak zou kunnen liggen. Er werd daar voor iemand met een Internet Explorer-problemen een SERIEUS antwoord gegeven,om eens Ad-Aware of een soortgelijk programma te laten scannen en zie....Hier zat óók mijn probleem. Ik gebruik het programma Spybot & Destroy,welke enkele ( belangrijke) bestanden/directories had vernietigd ,eergisteren.... Gelukkig heeft dit progje een "Undo"functie + Immuniseren en na dit gedaan te hebben,werkte mijn Internet Explorer weer,alsof er niks was gebeurd. Kortom,voortaan even wat voorzichtiger met dit soort software aan de slag,vóórdat er essentiële zaken worden vernietigd... Jammer,dat er nog steeds mensen zijn als Ab Normaal,die DENKT dat hij leuk is met van die flauwe opmerkingen te plaatsen.... Verder wil ik hier geen aandacht (meer) aan besteden,mijn probleem is opgelost..hoe jammer Ab (senior) dit ook zal vinden....
Link naar reactie
Het hier gesignaleerde verschijnsel is bekend, o.a. onder de naam "foistware". Op Google is een veelheid aan informatie te vinden onder dit trefwoord. Opgedrongen software dus, die bij sommige programma's die van het internet worden gehaald, ongevraagd worden meegeleverd. Doorgaans spyware. Sommige ervan blijken enkele essentiële Windows systeembestanden te verzieken. Je merkt daar niets van, want parallel aan die systeemprogramma's draait dan die spyware, die doodleuk de taak van die systeembestanden overneemt. Anti-spyware programma's zien alleen die syware eigenschap van bestanden, en houden met deze vervelende bijkomstigheid geen rekening. er wordt simpelweg gevraagd "delete? Y/N", of iets van die strekking. Gevolg van dat bevestigend antwoorden is dan dat alle internetverkeer op die PC geblokkeerd is. Opnieuw Windows installeren over de bestaande heen lost het probleem in zo'n geval niet op. In [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=94594&highlight=]deze eerdere posting[/url] wordt hier ook uitgebreid op ingegaan. Voorzichtigheid geboden dus, en in voorkomende gevallen betreffende software uiteraard alleen via de systeemfuncties verwijderen. Dan die melige reacties, ach die heb je af en toe. Soms kan iemand het even niet laten. Beetje humor zo nu en dan moet kunnen. Doorgaans is het echt wel serieus, ook van de betrokken persoon in dit geval. Sommige nieuwe leden moeten hier gewoon even aan wennen. Gewoon een gevatte sneer teruggeven, kunnen de anderen ook nog eens lachen. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...