Ga naar inhoud

Configureren router


Aanbevolen berichten

Beste lezer, Ik heb nog een Cisco 1603 router (ios 11.3, ISDN + 10baseT) in de kast staan. Deze zou ik willen gebruiken als inbelrouter naar internet i.p.v. een isdn-modem. Echter het ontbreekt mij aan kennis om hier een script voor te schrijven. Heeft iemand voor mij zo'n script of weet iemand hoe dit moet? Wellicht handige URL's e.d. Alvast bedankt. Richard Berger.
Link naar reactie
Hoe is de router nu geconfigureerd dan? Belt ie nu niet naar internet? Kun je anders even de config posten, dan kunnen wij wel even kijken wat er veranderd moet worden. De config vraag je op door met een telnet-client (hyperterminal) in te loggen op de router. Vervolgens geef je achtereenvolgens de volgende commando's: enable <enter> (router komt met vraag naar enable-wachtwoord) show config <enter> Voordat je show config doet, moet je in je telnet-client een capture aanzetten. Je schrijft dan alles wat op het scherm verschijnt weg in een tekst-bestandje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...