Ga naar inhoud

Outlook Express adres- en postvakbestanden


Aanbevolen berichten

Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld van Windows '98 naar Windows 2000. Alle postvakbestanden (b.v. Postvak IN.idx, Postvak IN.mbx,...) en mijn adresboek (Patrick.wa~ en Patrick.wab) heb ik opgeslagen met de bedoeling om deze opnieuw te gebruiken met mijn Windows 2000 met Outlook Express 5. Wanneer ik nu deze bestanden plaats waar deze normaal bij Windows 2000 staan (en Patrick.wa~ en Patrick.wab verander in Administrator.wa~ en Administrator.wab), krijg ik de melding dat deze bestanden beschadigd zijn en verandert er ook niets aan mijn postvakken (ze blijven leeg). daarom volgende vragen: Kunnen deze bestanden van Windows '98 niet overweg met Windows 2000? Kunnen deze bestanden geconverteerd worden? Bestaan er desnoods "viewers" waarmee deze bestanden gelezen kunnen worden en waarmee ik eventueel informatie kan knippen en plakken? Ik hoef waarschijnlijk niet te benadrukken dat mijn post en adressen vrij belangrijk zijn voor mij. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Link naar reactie
Bij het proberen om een adresboek te importeren heb ik niet veel keuze, gewoon een adresboek zonder meer importeren vanaf een op te geven locatie. Als ik dit probeer krijg ik iedere keer de melding dat het importeren mislukt is. Bij het importeren van de berichten heb ik al verscheidene mogelijkheden geprobeerd maar krijg steeds het bericht dat er op de opgegeven locatie geen berichten kunnen gevonden worden.
Link naar reactie
Helaas kunnen verschillende versies van Outlook Express niet overweg met elkaars *.wab bestanden. De enige remedie is om ze te exporteren als tekstbestand. Deze kunnen in elke versie worden geïmporteerd. Het is mij ook nog nooit gelukt om de *.dbx bestanden gewoon te importeren. Gaat inderdaad gepaard met foutmelding. De volgende methode lukt wel, en is zelfs versieonafhankelijk: Zorg dat in je nieuwe Outlook Express de map Postvak IN leeg is. Zoek de archieflocatie waar de dbx-bestanden staan, en kopiëer het oude Postvak In.dbx gewoon over die nieuwe heen. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:bc59c405fb="J. de Boer"] ...Zorg dat in je nieuwe Outlook Express de map Postvak IN leeg is. Zoek de archieflocatie waar de dbx-bestanden staan, en kopiëer het oude Postvak In.dbx gewoon over die nieuwe heen. Jan de Boer[/quote:bc59c405fb] [quote:bc59c405fb="patrickda"] ...en verandert er ook niets aan mijn postvakken (ze blijven leeg)...[/quote:bc59c405fb] Werkt ook niet. ???? Zouden er daar geen viewers of conversieprogramma's voor bestaan?
Link naar reactie
Behoudens de mogelijkheid dat de bestanden werkelijk zijn beschadigd, moet het op de door mij beschreven manier wel werken. Bij mij werkte het vlekkeloos. Echter wel op voorwaarde dat het oude backup bestand [b:af3e87a658]dezelfde naam [/b:af3e87a658]heeft als het nieuwe lege bestand. Verder moet je in Outlook Express vantevoren tenminste één keer even in die map Postvak In gaan staan, pas dan staat hij in het register en in de archieflocatie. Vervolgens Outlook Express afsluiten. Alleen [b:af3e87a658]gelijknamige[/b:af3e87a658] mappen op de beschreven manier overschrijven. Bij de eerstvolgende keer dat je OE weer opstart moeten alle berichten erin staan. Dit geldt dus ook voor alle eventuele andere mappen die je voorheen had. B.v. "Postvak Pietje". Je moet dan eerst in Outlook Express een nieuwe map van die naam aanmaken [b:af3e87a658]en ook in dit geval even in die map gaan staan[/b:af3e87a658]. Vervolgens OE weer afsluiten. In de archieflocatie staat dan vermeld "Postvak Pietje.dbx". Deze dus eveneens met de oude backup overschrijven. Je kan de inhoud van de dbx-bestanden gewoon met b.v. Wordpad bekijken. Niet bewerken, want dan vermink je ze! Staat veel onleesbare "troep" tussen, maar alle berichten staan er leesbaar in. Succes, Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...