Ga naar inhoud

DNS op reclame gezet ?


Aanbevolen berichten

Hoi, Sinds een tijdje heb ik win2000 het volgende probleem : Wanneer ik naar een site ga die niet besta of met putty de naam van onze router intype zoekt hij verbinding met www.pol.com. In Opera/IE krijg ik een site te zien vol met linkjes naar andere sites. bij w.w.w.helemaal.fo.ud krijg ik geen foutmelding van site niet gevonden, maar die pol.com voor mijn neus. In mijn netwerk omgeving heb ik de DNS weer leeggehaald, maar dat heeft nog geen resultaat opgeleverd. Zelfs door er 10.0.0.1 (ip router) in te voeren levert geen resultaat op. Bij een niet bestaande adres gaat hij nog steeds rustig naar de reclame site zoeken en weergeven. Hoe krijg ik dit weg ? [img:ca352d00bd]http://www.chello.nl/~e.otter2/tcp-general2.jpg[/img:ca352d00bd] [img:ca352d00bd]http://www.chello.nl/~e.otter2/TCP-general.jpg[/img:ca352d00bd]
Link naar reactie
Winnt\system32\drivers\etc Het hosts.sam bestand kun je negeren, dat is een voorbeeldbestand. Het gaat om een extensieloos hosts-bestand (openen met notepad). Als je een standaard installatie hebt en niet je hosts-bestand hebt gewijzigd om bv. advertentieservers om de tuin te leiden, is er normaliter geen hosts-bestand aanwezig.
Link naar reactie
[code:1:ae9ff47277] # localhost: Needs to stay like this to work 127.0.0.1 localhost # KaZaA related: 127.0.0.1 desktop.kazaa.com 127.0.0.1 www.altnetp2p.com 127.0.0.1 alpha.kazaa.com 127.0.0.1 shop.kazaa.com 127.0.0.1 www.bonzi.com 127.0.0.1 www.brilliantdigital.com 127.0.0.1 www.b3d.com 127.0.0.1 media.altnet.com 127.0.0.1 www.altnet.com 127.0.0.1 dev.bde.com.au 127.0.0.1 update.kazaa.com 127.0.0.1 bravo.kazaa.com # Adservers and other crappy sites: 127.0.0.1 123banners.com 127.0.0.1 ad.adsmart.net 127.0.0.1 ad.ca.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.de.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.es.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.fr.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.free6.com 127.0.0.1 ad.it.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.iwin.com 127.0.0.1 ad.jp.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.kr.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.linkexchange.com 127.0.0.1 ad.linksynergy.com 127.0.0.1 ad.nl.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.no.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.preferences.com 127.0.0.1 ad.se.doubleclick.net .... ... ... [/code:1:ae9ff47277] Dit is de inhoud van mijn hosts bestandje. Maar ik zie geen link naar www.pol.com. Kan ik of moet ik nu dit bestand legen ? Ik hab kazaa lite btw. Groeten, Joris
Link naar reactie
Nee, dit zijn nuttige instellingen. Wat hier staat, is dat elk verzoek aan zo'n advertentiesite wordt omgeleid naar 127.0.0.1, da's je eigen computer. Uiteraard kan daar geen advertentie worden gevonden, en je bent verlost van banners. Laatste mogelijkheid: spybot draaien. Soms vindt die meer dan Adaware. Vergeet ook niet te updaten na installatie.
Link naar reactie
Als je de spyware van MSNplus hebt, dan heb je LOP op je pc. Niet fijn. Deze site heeft een tooltje om Lop te verwijderen: http://www.acesoft.net/lop.com.htm. Maar heb je Spybot al gedraaid, die kan hem meestal ook goed verwijderen (http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download). Als je spybot hebt gedownload, wel even checken of er updates zijn.
Link naar reactie
sjah .... of je leert er goed mee om te gaan .... progjes vergallen je systeem niet ... dat doe je zelf ... door bv dingen veels te laat te verwijderen ... of geen backup te gebruiken ... Of door dingen weg te halen waarvan je weet dat het niet kan ... Maar goed tis makkelijk om de schuld bij het progje te leggen en niet bij je eigen verneukte instellingen ervan ..
Link naar reactie
[quote:44916dcb8a="FoXiERotjEknoR"]sjah .... of je leert er goed mee om te gaan .... progjes vergallen je systeem niet ... dat doe je zelf ... door bv dingen veels te laat te verwijderen ... of geen backup te gebruiken ... Of door dingen weg te halen waarvan je weet dat het niet kan ... Maar goed tis makkelijk om de schuld bij het progje te leggen en niet bij je eigen verneukte instellingen ervan ..[/quote:44916dcb8a] Spyware zoals gator laten win98 hangen. Dat is alom allang bewezen. Spyware heeft meer de nadruk bij geld verdienen dan bij stabiliteit. Met uninstall moet ik gewoon software kunnen verwijderen. Software die zich daar niet aan houdt, vergallen mijn systeem door niet normaal te gedragen. Verder lijkt dit mij geen discussie forum over spy-ware. Zodra ik onder Windows2000 ben ga ik de tips gebruiken om win2000 meer naar mij te laten draaien.
Link naar reactie
dus windows vergalt ook jouw systeem??? wrom ga je dan over naar 2000? alhoewel dat 10 x beter is dan 98(se) hoor de grootste 'restjes achterlater ' ( behalve progjes die gefinanciert worden met spyware, kun je gewoon opzoeken trouwens welke dat wel en niet zijn ) is nog altijd de installer van WINDOWS ... en dan niet alleen tijdens de install van je besturingssysteem maar al die progjes die van windows installer kitjes gebruik maken .... die laat nog veel meer restjes achter ... laat staan de fouten bij de installs en niet minder belangrijk de uninstalls .... Mijn ervaring is gewoon dat je bij elke install en uninstall er een registercleaner overheen moet trekken ( doe dat wel na de reboot :wink: ) ongeacht of het spyware is .... maar ik d8 eigenlijk, Joris, dat je dus bedoelde dat spybot en ad aware de schadelijke progjes waren ... daarom reageerde ik zo .... vonk beetje vaag .... Maar idd hoor... tis een schande dat malafide software bedrijfjes over de rug van het gros zo hun progjes proberen te financieren ... en dan vind ik 'normale'ad ware nog te begrijpen ... maar dingen als gator, lop en al die ellende .... :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...