Ga naar inhoud

Veilig digitale camera kopen op het net (USA, UK)


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een digitale camera te kopen op het net. Wat mij opvalt is dat de prijzen in de USA veel lager liggen. (inclusief verzenden). Hoe kan ik veilig een camera kopen? (zonder een steen thuisbezorgd te krijgen) Waar moet ik op letten? Zijn er betrouwbare internetshops met name in de USA? en anders in EU-landen? Wie helpt mij verder?
Link naar reactie
Een vriend van me bestelt vaak iets bij Amazon (bij hem boeken). Ik zie dat zij ook digitale camera's verkopen, maar of deze in Great Brittain ook goedkoper zijn weet ik niet. Persoonlijk zou ik het niet erg vertrouwen om bij een internetshop in Amerika te bestellen: ik heb al negatieve ervaringen met Nederlandse shops, die dan ineens failliet blijken te zijn. Zo bestelde ik bijvoorbeeld de Stanley Kubrick Collection (heb ik nog steeds niet en is niet meer verkrijgbaar :cry: ) bij DVD-shop Ter horst, gelukkig onder rembours, hier heb ik nooit meer iets van gehoord: je zult er al met creditcard betaald hebben! Misschien is het daarom slim om voordat je iets besteld even te bellen met de betreffende shop en of het om een goede bekende winkel gaat! Hoort dit trouwens niet thuis op anders internet?!
Link naar reactie
Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk BTW moet betalen aan de douane, dus dan komt er 19% op de prijs. Kijk voor meer info over btw, invoerrechten e.d. op: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm Verder verzenden veel Amerikaanse webshops niet naar Europa, ook een aandachtspunt lijkt me. [quote:4bd070dd99="honeymaker"] gelukkig onder rembours, hier heb ik nooit meer iets van gehoord: je zult er al met creditcard betaald hebben![/quote:4bd070dd99] Volgens mij kun je betalingen via creditcard gewoon terug draaien als er niets geleverd is. De creditcardmaatschappij neemt dan contact op met de winkel en die moet aantonen dat zij het produkt ook daadwerkelijk geleverd hebben. btw: dit topic hoort niet bij Anders (netwerken).
Link naar reactie
[quote="mephi"]De creditcardmaatschappij neemt dan contact op met de winkel en die moet aantonen dat zij het produkt ook daadwerkelijk geleverd hebben.[/quote] In mijn geval kon je geen contact meer opnemen met de winkel, omdat het telefoonnummer ineens buiten gebruik was. Post en e-mail kwamen dus ook niet aan. Advies: Koop [b]niet[/b] op www.terhorst.ws!
Link naar reactie
[quote:305c0da1cd="honeymaker"][quote:305c0da1cd="mephi"]De creditcardmaatschappij neemt dan contact op met de winkel en die moet aantonen dat zij het produkt ook daadwerkelijk geleverd hebben.[/quote:305c0da1cd] In mijn geval kon je geen contact meer opnemen met de winkel, omdat het telefoonnummer ineens buiten gebruik was. Post en e-mail kwamen dus ook niet aan. Advies: Koop [b:305c0da1cd]niet[/b:305c0da1cd] op www.terhorst.ws![/quote:305c0da1cd] Als je een credit card hebt gebruikt, dan betaalt de credit card het bedrijf dat je niet kan bereiken NIET of ze vorderen het gewoon terug
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...