Ga naar inhoud

"Kazaa not being monitored? Think Again!"


Aanbevolen berichten

Ik kom steeds vaker berichten tegen over vermeende razia's tegen KaZaa gebruikers. Zo ontvingen Deense gebruikers de rekening hun downloads. Volgens een post op Tech Critic vandaag (http://www.tech-critic.com/comments.php?catid=1&id=4904) wordt KaZaa gebruik gemonitored. Is dit iets waarover wij ons in Nederland zorgen moeten gaan maken? Wordt het tijd om je IP adres af te schermen in Kazaa (kan dit?)?
Link naar reactie
Ik betwijfel of dit echt een risico is. De Nederlandse wetgeving is heel anders dan in bijv. Denemarken of de VS (met name wat betreft privacy). Bovendien zijn er miljoenen gebruikers, ik denk dat ze bij justitie wel wat anders te doen hebben. :) btw, spyware is echt niet ingebouwd als opsporingsmiddel van de overheid, maar om de klanten van de makers aan info voor reclamedoeleinden te helpen.
Link naar reactie
nah ik denk niet dat je het zo makkelijk aan de kant moet schuiven .... er gaan deze 4 jaar heel wat dingen veranderen met dit kabinet en ze hebben nu eenmaal een flink tekort ... bovendien heeft spyware natuurlijk helemaal niets met je ip te maken ... en als het kazaa netwerk idd wordt gemonitored dan hebben ze je ip ook .. en als ze dan zien wat je allemaal binnenhaalt, ongeacht het feit dat het merendeel vaak dezelfde dag nog wordt gedelete ( dat zien ze nl niet ) En stel dat die privacy wetgeving nog meer wordt versoepeld ( wat al jaren aan de gang is ) dan is het best een mogelijkheid om goed geld te kunnen verdienen vor de overheid en de maatschappijen .... maar goed dan zou dat zeker niet met terugwerkende kr8 mogen ( grondwettelijk ) dus voor nu is het niet zo erg .... maar hou het nieuws in de gaten he, want voor je het weet hebben die rechtse pikkies in het kabinet in al hun bezuinigingsdrang de eerste kamer omgeluld en gaan ze misschien echelon als voorbeeld nemen :wink:
Link naar reactie
niet helemaal waar.... behalve als de overheid zelf dingen deelt (mag in NL niet, dat heet uitlokking ;-)) - kunnen ze je alleen pakken als JIJ iets deelt: door op bv. 'In The End' te zoeken, en als jou IP daar dan bij staat... tsjah :-) De moraal van dit verhaal: Niks delen = Niet gepakt worden (p.s. als je bang bent dat je rate omlaag gaat... de nieuwste Kazaa Lite++ houdt je rat automaties op 1000)
Link naar reactie
[quote:61212d77b0="webspider"]niet helemaal waar.... behalve als de overheid zelf dingen deelt (mag in NL niet, dat heet uitlokking ;-)) - kunnen ze je alleen pakken als JIJ iets deelt: door op bv. 'In The End' te zoeken, en als jou IP daar dan bij staat... tsjah :-)[/quote:61212d77b0] Volgens mij mag ik gewoon een bestand met elke willekeurige naam op m'n PC hebben staan. Laat men maar bewijzen dat een avi-bestand van 700mb genaamd the matrix illegaal is en niet gewoon mijn vakantiefilm. Een screenshot met wat namen van bekende films en mijn ip is denk ik niet geldig bewijsmateriaal. En ik denk niet dat justitie bij elke kazaa-gebruiker huiszoeking gaat doen. Dat kost ze bergen geld en mankracht, die kunnen ze wel beter gebruiken. Trouwens kosten dit soort acties voor justitie alleen maar geld en valt er niks te verdienen. In die gevallen zoals in Denemarken kon je de zaak schikken door een schadevergoeding aan de rechthebbenden te betalen (daar krijgt de staat dus niks van). [quote:61212d77b0] De moraal van dit verhaal: Niks delen = Niet gepakt worden (p.s. als je bang bent dat je rate omlaag gaat... de nieuwste Kazaa Lite++ houdt je rat automaties op 1000)[/quote:61212d77b0] Als iedereen er zo over dacht zou het probleem voor de platen/filmmaatschappijen in een keer opgelost zijn. :wink:
Link naar reactie
en dan ga je totaal aan het principe van kazaa en co voor bij webspider .... jij profiterende leecher :wink: :lol: Vergeet niet dat jij als downloader datgeen kunt doen omdat er anderen delen . wees dan een echte vent en zeg ik download nix meer en ik koop alles ... ik deel ook bij kazaa alhoewel ik dat toch zeker niet doe als ik niet zelf bij de pc ben... we leven tenslotte in gevaarlijke tijden :lol: IMHO zou het zo moeten zijn dat je verplicht moet delen ( zoals bij DC++ ) Daar kom je pas in de betere hubs als je minimaal 10 gig deelt ... trek je de leechers er zo uit... niet dat leechen fout is hoor, maar gebruik dan geen kazaa ofzo( das p2p, filescharing... geen leechen ) download dan op een andere manier ... (best een vaag principe eigenlijk, tis toch net zo illegaal maar voor MIJN gevoel is het beter :lol:
Link naar reactie
Het is onmogelijk voor justitie om iedereen te gaan vervolgen als niemand de rekening betaald. Zo download ik namelijk altijd muziek om reservekopieen van mijn cd's te maken :wink: Waarom kopieer ik ze dan niet? Omdat ik niet door de beveiliging heen kom :wink: (wat ook weer illegaal is). Conclusie: Gebruik van Kazaa is volledig legaal. Download je echter niet voor back-up en justitie komt dan langs, wie zegt er dat je dan niet alles weggegooid hebt? Vraag ik me af hoe justitie dan kan bewijzen dat jij met illegale zaken bezig bent geweest! Moeilijk verhaal dus en ik zie ze er in Nederland ook niet echt gauw mee beginnen!
Link naar reactie
nah honingmaker je mag van je eigen cd zelf een backup cd maken, mits je hem zelf kopiert, met legale middelen .... en dus niet downloaden .... je mag hem dan niet eens door de buurman laten backuppen al is het voor jezelf ... das dus nog steeds hartstikke illegaal wat jij zegt .... :wink: en justitie heeft er NU de middelen nog niet voor ( ze hebben en gebruiken ze wel) alleen hebben ze NOG geen rechtswaarde in court .... maar dat neemt niet weg dat dat heel misschien nog wel gaat komen ... ik weet niet of jullie mistertje bak ellende voor ze eerste minister-presidentiele persconferentie hebben gezien (in 1 klap alle goeie id'en van het laatste jaar de deur uit ... anderhalf jaar van vernieuwing? forget it .... dan is het voor zo'n kabinet een hele kleine stap om de privacy wetgeving nog verder te verzwakken en dan hebben ze misschien wel de middelen in huis .... maar goed zoals ik eerder al zei... pas op het moment dat ook de eerste kamer zo'n voorstel gaat goedkeuren hebben wij een probleem .... en dat kan noooit met terugwerkende kracht werken ... dus ze kunnen je dan pas gaan straffen vanaf het moment dat de senaat het voorstel heeft goedgekeurd en er dus een wet komt ... en zover zijn we nog lang niet ... maar het is zeker wel een mogelijkheid ... :evil: .... zeker met mijn stadsgenootje bak ellende en dan te bedenken dat ik de eerste keer nog op hem stemde :oops: maar goed das mijn politieke mening ....
Link naar reactie
Debiel gedoe eigenlijk, dat je alleen van je eigen cd's een back-up mag maken, maar wanneer ze beveiligd zijn gaat dit ook weer niet op, want bij het doorbreken van de beveiliging ben je ook illegaal bezig... :evil: Beetje schraal dus allemaal. Weet je trouwens hoe het zit met cd's geleend van de bibliotheek, zitten de rechten ook inbegrepen bij de huurprijs of is kopieren hiervan ook illegaal. Nooit iets gemerkt trouwens van goede ideeen van Balkenende, maar dat is ook mijn politieke voorkeur natuurlijk. We gaan met deze Harry Potter, met zijn uit het polygoonjournaal geknipte toespraken, barre tijden tegemoet!
Link naar reactie
die backup bij een beveiligde cd mag je dan wel niet kraken ... maar je mag hem nog steeds zelf en voor eigen gebruik kopieren ... clone cd bv schrijft de 'fout' lees beveiliging gewoon mee op de nieuwe cd er wordt dus nix gekraakt of bewerkt in dat geval ... de auteursrechten gelden ook voor de bieb ... die betalen aan de auteur een bijdrage voor het verhuren ... en dus mag je daar ook niet van kopieren :cry: want jij hebt weer een afspraak met de bieb en niet met de auteur ... jij betaalt de bieb voor het gebruik van die cd voor enkele dagen en niet om daar zelf een kopie van te maken ... en ach balkie he ... ik ben 1 van diepikkies die voor zijn vage gepraat viel in het begin ... al had ik nog vrij snel dat het op bagger uit ging lopen/uit loopt...bagger is geworden ... en imho bagger blijft ... :evil:
Link naar reactie
en dan great white ... als wij al ip's kunnen bouncen zodat je ff met een ander ip ( meestal van slecht geconfigureerde servers) je dingetjes doet, denk je dat ze dat bij de staat niet kunnen .... sterker nog die hoeven dat nie eens te doen ... die 'nemen ' gewoon even een ander ip ... verkijk je daar niet op hoor .... en wat je zegt van de bumra/stemra klopt helemaal, alleen mogen ze er ( nog) nix mee, maar ze zien heel veel hoor maar inderdaad ik denk als het eenmaal zo ver is dat ze als eerste de 'major' aanbieders van warez pakken .... alleen ... wie legt de grens van wat een grote en een kleintje is ... en waar wordt die grens gelegd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...