Ga naar inhoud

overspanningsbeveiliging


Aanbevolen berichten

kun je niet een stopcontact nemen met zo'n beveiliging en daar je pc op aansluiten .... hoewel ik eigenlijk aanneem dat je dat na de eerste keer al gedaan had, toch? ik weet dat ze er zijn voor usb (d8 ik ) , maar die prijs was, inmiddels alweer 3 jaar terug toen al 4 x duurder dan een gewone ... dus laat stan in verhouding met de prijs van een pci tje ....
Link naar reactie
[quote:1b66fcf1c8]kun je niet een stopcontact nemen met zo'n beveiliging en daar je pc op aansluiten [/quote:1b66fcf1c8] Ik heb wel een beveiliging op het elektriciteitsnet, maar het slaat steeds in op de telefoonlijn. De prijs van zo'n modem maakt me niet uit, de verzekering vergoedt het wel als het maar een modem is.
Link naar reactie
Heel lang geleden heb ik uit een artikel in een of ander electronica blad een eenvoudig spikes filter nagebouwd, heel erg eenvoudig een ferrit lijnuitgang uit een oude TV van de spoel ontdaan en de 230V een paar slagen rond de kern gedaan, dit zit nog steeds op mijn oude systeem. Spikes zijn heeeeeel korte hogespanningspieken die door inductie van de bliksem en van andere apparaten in het lichtnet/telefoonlijn terechtkomen en soms een gevoelig apparaat aardig kunnen verzieken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...