Ga naar inhoud

internet delen met cross kabel


Aanbevolen berichten

hai mensen ik heb vraagje over delen van internet met een crosskabel er wordt hiero ( ik ben vrijwilliger ) heel veel gechat op verschillende pc's nu wil ik een netwerkje met een crosskabel gaan maken .... voor de 2 belangrijkste gebruikte pc's mijn vraag is dus als ik dat doe ... en er wordt door beide pc's tegelijkertijd gechat ... hebben ze dan ook een verschillend ip ? want op de plekken waar ik meestal zit, (goede controle, het blijven kinderen nl ) mag je dus maar 1verbinding hebben ( clonez verboden ) ... dat zou dus inhouden dat er altijd eentje niet kan chatten ... of is daar bv met iis o.i.d iets aan te doen .... proxies mogen ook niet, dus daarnaar zoeken heeft ook geen zin ... en btw ... ik hou al niet van al die schermpjes van accessed ports, lijkt mij dat anderen dat ook nie fijn vinden ... dus scannen doe ik liever nie .. heeft iemand een oplossing hiervoor ? het gaat hiero om kansarme kinderen die zoveelplezier beleven aan dat chatten dat ik het niet kan blijven maken dat er maar eentje tegelijk op de chatbox kan .... mijn id is dan ook dat als het lukt ik evt wil gaan kijken voor een hub o.i.d. om alle pc's op netwerk te proppen ... ( 6 ) maar aangezien we hiero met een enorm klein budget werken is dat het eerste jaar gewon geen optie .... onder andere ook de tijd die ik erin zal moeten gaan steke omdat er niet zoveel kepjoeter lovers onder de begeleiders zitten ... bvd dank ...
Link naar reactie
[quote:48d6f275e7="J.A.Maurer"]Volgens mij moet dat geen probleem zijn , bij mij thuis zitten ze vaak met z'n drieen gelijk te chatten op msn onder hun eigen inlognaam op een ip adress. een tweede ip adres krijg je tegenwoordig niet zo makkelijk meer van je provider , of tegen betaling.[/quote:48d6f275e7]Klopt. Heb zelf een dergelijke situatie. Regelmatig zitten mijn kinderen tegelijk te chatten, met inderdaad maar één IP-adres (op de host). Geen enkel probleem, want er wordt blijkbaar alleen maar gekeken naar de inlognaam etc. Jan de Boer
Link naar reactie
wegens de aard van de kinderen die ik tracht te begeleiden kan ik ze niet vrijuit laten msnen en aolen ... :o helaas hebben we dat hiero op de harde manier moeten leren.... maar omdatje dan ook gelijk die ( paar ) goeden straft hebben we een fijn irc servertje gevonden die zo braaf is als ...... nah gewoon zelfs te braaf voor mij ... dus de kindjes mogen alleen chatten op irc via mirc o.i.d. die ik zo erg heb mishandeld dat je dus zowat geen enkel commando meer kan geven... laat staan naar een andere server gaan ... :lol: balen joh de eerste keer dat ze alleen mochten chatten ... ghe ghe ik zou op zich ook wel een eigen irc server op kunnen zetten, maar dan zit je weer dat je dus altijd met dezelfde 16 kinderen zit te sjetten ... dus ik snap dat dat snel zou gaan vervelen voor ze. probleem is dat de irc operators van die server een stel enorme nitwits zijn, die zeggen van no clonez ( dus 1 verbinding per ip ) en aangezien ikzelf zo stom ben geweest om ze dus een foute proxyscanner te geven... wordt elke foute proxyserver gekilled .... Ik heb al een paar keer voorgesteld om bv ( zoals ander server ) 2 verbindingen per ip toe te staan. dat zou alweer een beetje schelen... maar ze willen zich 'onderscheiden' ... en het boeit ze verder niet dathet hiero altijd dezelfde kinderen zijn die 90% van de tijd onder zwaar toezicht staan... dus wat zou er kunnen gebeuren? maar uitzonderingen kunnen ze niet maken... laatst gaf er wel 1 toe dattie niet eens wist hoe die die server zo moest instellen dat er mensen zijn die meerdere ip's mogen gebruiken... maar jah ... door hun idioterie is het een rustige 'veilige' server waardoor mijn kids in ieder gevalnog een beetje contacten met 'anderen'kunnen hebben. kiezen of delen dan maar he dus blijft er imo maar weinig over .... er zijn 5 telefoons in huis ... dus daar zouden 5 verschillende pc's opgezetkunnen worden .... alleen dan heb ik aan het eind van het jaar een mega probleem met het budget .... :-? ik ga maar eens uitzoeken hoe dat allemaal psies werkt ... want ik weet zeker dat er een oplossing moet zijn ... De provider vraagt idd veels teveel geld voor een netwerkje met zo'n 5 - 10 verschillende ip adressen ... ik kan diekinderen verder ook nie zelf hun gang laten gaan, want dan is het binnen de kortstekeren hommeles ... en erg ook 8) thnx anywayz peeps iemand andere oplossing plzz ik zou het nie meer weten ... er bestaan toch dingen als ip spoofing voor irc o.i.d. ik meende ooit eens zoiets gehoord te hebben, heb me er alleen nooitmee bezig gehouden...
Link naar reactie
[quote:ca2d7351c2="FoXiERotjEknoR"]wegens de aard van de kinderen die ik tracht te begeleiden kan ik ze niet vrijuit laten msnen en aolen ... :o helaas hebben we dat hiero op de harde manier moeten leren.... maar omdatje dan ook gelijk die ( paar ) goeden straft hebben we een fijn irc servertje gevonden die zo braaf is als ...... nah gewoon zelfs te braaf voor mij ... dus de kindjes mogen alleen chatten op irc via mirc o.i.d. die ik zo erg heb mishandeld dat je dus zowat geen enkel commando meer kan geven... laat staan naar een andere server gaan ... :lol: balen joh de eerste keer dat ze alleen mochten chatten ... ghe ghe ik zou op zich ook wel een eigen irc server op kunnen zetten, maar dan zit je weer dat je dus altijd met dezelfde 16 kinderen zit te sjetten ... dus ik snap dat dat snel zou gaan vervelen voor ze. probleem is dat de irc operators van die server een stel enorme nitwits zijn, die zeggen van no clonez ( dus 1 verbinding per ip ) en aangezien ikzelf zo stom ben geweest om ze dus een foute proxyscanner te geven... wordt elke foute proxyserver gekilled .... Ik heb al een paar keer voorgesteld om bv ( zoals ander server ) 2 verbindingen per ip toe te staan. dat zou alweer een beetje schelen... maar ze willen zich 'onderscheiden' ... en het boeit ze verder niet dathet hiero altijd dezelfde kinderen zijn die 90% van de tijd onder zwaar toezicht staan... dus wat zou er kunnen gebeuren? maar uitzonderingen kunnen ze niet maken... laatst gaf er wel 1 toe dattie niet eens wist hoe die die server zo moest instellen dat er mensen zijn die meerdere ip's mogen gebruiken... maar jah ... door hun idioterie is het een rustige 'veilige' server waardoor mijn kids in ieder gevalnog een beetje contacten met 'anderen'kunnen hebben. kiezen of delen dan maar he dus blijft er imo maar weinig over .... er zijn 5 telefoons in huis ... dus daar zouden 5 verschillende pc's opgezetkunnen worden .... alleen dan heb ik aan het eind van het jaar een mega probleem met het budget .... :-? ik ga maar eens uitzoeken hoe dat allemaal psies werkt ... want ik weet zeker dat er een oplossing moet zijn ... De provider vraagt idd veels teveel geld voor een netwerkje met zo'n 5 - 10 verschillende ip adressen ... ik kan diekinderen verder ook nie zelf hun gang laten gaan, want dan is het binnen de kortstekeren hommeles ... en erg ook 8) thnx anywayz peeps iemand andere oplossing plzz ik zou het nie meer weten ... er bestaan toch dingen als ip spoofing voor irc o.i.d. ik meende ooit eens zoiets gehoord te hebben, heb me er alleen nooitmee bezig gehouden...[/quote:ca2d7351c2] Neem gewone kabel en een router je sluit er 4 pc's op aan je zet het ip adres op auto.toewijzen en dan krijg je 4 ip adressen die het internet op gaan onder het ip adres van je provider (dus niemand ziet dat je met 4 computers op het internet zit)en je heb ze ook nog met ingebouwde firewal dan is dat ook maar klaar.
Link naar reactie
nah ik heb toevallig afgelopen week iets heel handigs bijgeleerd ... nadeel is dat het erg illegaal is... das nie zo heel erg... maar wat ik wel erg vind dat je op die manier moedwillig mensen benadeeld... kijk een open proxietje gebuiken alla .... misschien niet helemaal correct maar goed ... maar iemand hacken en zo zijn allerheiligste ( bij mij wel ) schenden ... nah .... we zijn inmiddels ook aan het kijken voor de kinderen om met een sortement puntensysteem te werken ... hoe meer punten hoe meer je mag ... en als je het verneukt ... al naar gelang het graduage punten eraf en dus repressailles ... maar hoe zit het dan met ip spoofing enzo .... das dus gewoon a whet dream? :roll:
Link naar reactie
hartstikke bedankt igg, ik heb zelf ook wat gevonden als dat niet lukt stuur ik je gelijk stantepede een pm :D :D maar volgens mij heb ik gister de meest zinnige figuur gesproken daaro en krijg ik 10 x acces op mijn ip adres, mits er geen gezeik van komt ... en we hebben dus een router gehad van een pc winkeltje voor nop ... *shine* nu maar hopen dat die gozer nie lulde ... maar goed, daar kom ik maandag achter nu is het weekend yessssssssss
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...