Ga naar inhoud

Ad aware ?


Aanbevolen berichten

Het is vrij normaal dat spyware in het register zit. Meestal kun je de zooi wel straffeloos verwijderen, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat allerlei "gratis" programma's dan niet meer werken. Of je echter blij moet zijn met gratis programma's die spyware installeren, is de vraag. Er zijn genoeg alternatieven die je privacy niet schenden.
Link naar reactie
Als je Kazaa gebruikt, werkt deze niet meer als je alle spyware verwijderd. Dit kan ook voor andere programma's gelden. In dat geval kan je vaak op een versie zonder spyware (kazaa lite) overstappen. Mocht er geen spywarevrij alternatief voor handen zijn, dan kan je altijd nog een dergelijk programma opnieuw installeren, alleen staat die spyware er dan ook weer op.
Link naar reactie
[quote:c01cdeb139="nook"]En zo goed werkt dat Ad-aware nou ook weer niet.. ik krijg nog steeds pop-ups die uit het niets verschijnen, terwijl ik niet eens surf, laat staan IE open heb staan.[/quote:c01cdeb139] Update je ad-aware met de nieuwste handtekeningen ?? Je kan ook aan lavasoft doorgeven dat je nog een spyware heb gevonden, dan kunnen ze die ook opnemen.
Link naar reactie
[quote:6f658348a1="nook"]En zo goed werkt dat Ad-aware nou ook weer niet.. ik krijg nog steeds pop-ups die uit het niets verschijnen, terwijl ik niet eens surf, laat staan IE open heb staan.[/quote:6f658348a1] Dan bedoel je waarschijnlijk die popup windows van de messenger service. Die grijze dingen met een OK knop zeker? Als dat het geval is dan moet je ff de messenger service uitschakelen. [quote:6f658348a1] 1. Open Control Panel. 2. If your Control Panel displays 'Pick a category' click 'Performance and Maintenance' 3. If your Control Panel displays 'Pick a Task Click 'Administrative Tools' otherwise Double-Click on the 'Administrative Tools' icon. 4. Double-Click on the 'Computer Management' icon. 5. Click on the 'Services' icon in the left panel. 6. Locate the service 'Messenger' in the right-most panel and double-click it. 7. Click 'Stop' to stop the service. 8. Choose 'Disabled' from the 'Startup type:' drop down list and click 'OK'. [/quote:6f658348a1] Dat komt dus niet door spyware..
Link naar reactie
die popup vensters kun je voorkomen met spywareblaster. Als je dat download en installeert voorkom je dat dit soort spyware geladen en geinstalleerd wordt. Ik heb het ook al een tijdje en het werkt goed (tegen o.a. gator popups). daarnaast kun je ad-adware of spybot-search&destroy gebruiken om spyware op te sporen en te verwijderen. groetjes en succes tisha
Link naar reactie
De beste manier op allerlei pop-ups te blokkeren is een goede buster! bij de firewall zonealarm pro zit deze ingebouwd en ik heb nooit last van popups! laatst heb ik inderdaad ook mijn spyware verwijdert met behulp van ad aware maar ik zie nog steeds in mijn processes list dat GAIN al mijn bewegingen detecteerd en opslaat TIP: voor de mensen die kazaa willen blijven gebruiken, download de K-lite versie met K++ extensie. met deze versie van kazaa komen er geen popups meer langs en deze werkt sneller dan ooit! allerlei extra tools zijn er toegevoegt zodat je zelfs je supernode kan veranderen! deze versie kan je downloaden van [url=http://www.k-lite.tk] K-lite.tk [/url] [/url]
Link naar reactie
Ow joh je wilt niet weten wat er allemaal voor leuks langskwam via mijn firewall! GAIN en GATOR het rare was wel dat als ik via outlook express een mail wilde binnenhalen via mijn @hccnet.nl emailadres (als er dus mail was) ik eerst de GAIN componenten via de firewall toegang moest geven aan het internet... anders kon ik mijn bericht niet binnenhalen :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...