Ga naar inhoud

hoe werkt ftp nou?


Aanbevolen berichten

Flashxp ken ik niet, ik gebruik wincommander. Maar het kan idd ook met Explorer. Je typt gewoon het ftp adres in de adresbalk, b.v ftp://223.41.155.59 of ftp://ftp.microsoft.com/. Daarna kies je in je "files" menu voor "log in" en vervolgens kun je een inlognaam en wachtwoord invoeren. Eenmaal op de site kun je sleuren en pleuren, of gewoon downloaden zoals je op een normale webpagina gewend bent.
Link naar reactie
Probeer eens SmartFTP, die is gratis te downloaden van www.smartftp.com en daarmee kun je ook heel makkelijk copy/pasten. De explorer van windows is langzaam en soms ook buggy met FTP sites. Als ik bijvoorbeeld veel moet kopieren naar m'n FTP (Debian, Linux) gooit IE soms zo m'n verbinding eruit, terwijl smartftp dat niet doet. Ook bladert IE ontzettend traag.. Oh en Flashxp is geen freeware voor zover ik weet.
Link naar reactie
ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar ik zal in het kort eens even snel uitleggen, waar ftp voor staat: [quote:c8bb7fb4e6] Afkorting van File Transfer Protocol, het meest gebruikte standaardprotocol om bestanden te versturen of te ontvangen. Het bestand kan software, tekst, beeld, video of geluid zijn. Na het opgeven van naam en wachtwoord kunnen bestanden verstuurd (upload) worden of ontvangen (download) worden. bron: www.internetwoordenboek.com [/quote:c8bb7fb4e6] iedere computer heeft mappen op zijn harde schijf staan. die kun je bekijken met een verkenner, die de mappen weergeeft. een ftp site, is in feite niets anders, dan een map op een computer, ergens op deze aarde. je logt (vaak automatisch) in "in" die map, en dan heb je toegang. met de standaard internet explorer gaat dat al, en dan zie je, dat het net zo werkt als je eigen mappen op je pc. met de rechtermuisknop kun je dus kopieren, en (als je toestemming hebt) plakken. gewoon een map dus, en er zijn allerlei tools voor, die dat inloggen en beheren voor je doen, maar het kan in feite met iedere verkenner. jules
Link naar reactie
wie zegt dat dat alleen voor upload is .... van origine is ftp daar vast wel voor ontwikkeld, nl het opnieuw bevoorraden van je webspace, zeg maar ... Inmiddels zijn er hele ftp communities, waar als jij iets nuttigs upload, je dan, vaak in een ratio van 1 : 3 , 3 x zoveel mag downen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...