Ga naar inhoud

asdl delen met de buren ??


Aanbevolen berichten

wel goede afspraken maken mert de buren over de betaling : wat als ze plotseling niet meer meebetalen : Wat te doen als jij op vakantie bent en de router (hard of software matig) moet gereset worden. Wat als ze pgms draaien die bijna je hele bandbreedte pakken. Degene die het abo heeft is verder juridisch aansprakelijk ook wat je buurman doet dus. Laat je het eea vastleggen en er ontstaan problemen dan zijn beide in overtreding. Behalve dat het niet mag, zou ik het om praktische redenen niet doen.
Link naar reactie
Je kan in de algemene voorwaarden van je provider kijken of het al dan niet mag. Let er wel op dat er vaak een fair use policy geldt, waarbij er maatregelen genomen kunnen worden tegen mensen die extreem veel up/downloaden. Bovendien vraag ik me af of het wel voordelig is. Om een beetje fatsoenlijk te internetten met twee huishoudens heb je al een duurder adsl-abonnement nodig (light is echt te weinig). De kostenbesparing ten opzichte van jij en je buren allebei een light-abbo is dan denk ik niet echt spectaculair. (zeker als je eerst een router moet terugverdienen).
Link naar reactie
  • 5 weken later...
[quote:0c26b9c796="wally"]waar ligt die grens dan ongeveer per maand ??[/quote:0c26b9c796] Bij een Fair Use Policy heb je geen vaste grens per maand, er staat dan alleen in de voorwaarden dat men kan ingrijpen bij extreem gebruik. Dit is natuurlijk een verschrikkelijk rekbaar begrip, dus men kan je nooit zo maar blokkeren maar zal je eerst moeten waarschuwen dat je rustiger aan moet doen. Overigens denk ik dat je het dan wel heel bont gemaakt moet hebben, want af en toe een filmpje of een cd-image (van linux en natuurlijk niet een spel :wink:) is geen enkel probleem. Bij light-adsl heb je wel vaak een harde limiet van een aantal MB.
Link naar reactie
Als ik op het [url=www.adslforum.nl]adsl forum[/url] kijk, zie ik dat nog nooit iemand die FUP (fair use policy) heeft, is gewaarschuwd. Ik heb zelf ook FUP (zonnet basic) en een x in 1 maand, 2 linux distro's gedowned (Mandrake en Vector Linux, vector is overegens ni zo groot 8)). Geen enkele waarschuwing. Die FUP stelt dus volgens mij niet zoveel voor. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...