Ga naar inhoud

HCC internet modemverbinding


Aanbevolen berichten

Aangezien ik al paar dagen geen antwoord krijg van HCC hier maar de vraag gesteld. Misschien antwoorden ze niet omdat ik iets stoms doe, maar ja... Ik heb als reserve voor mijn chello kabel een hcc-account Ik wil mijn bestaande hcc inbelverbinding (dus modem) ook op mijn nieuwe computer met XP gebruiken. stel netjes gebruikers naam in en mijn wachtwoord..... Als modem contact heeft krijg ik als reactie dat ik verkeerde naam en/of wachtwoord geef. Maar als ik inbel met laptop (waar ik dus af en toe het net mee op ga via hcc) kom ik keurig op het net.....maar die heeft zelfde naam en zelfde wachtwoord als ik op XP computer opgeef.... Ik snap er weer eens helemaal nix van....diepe zucht.... Graag hulp.....
Link naar reactie
Waarom nog een modemverbinding gebruiken als je als standaard een kabelverbinding hebt? Helemaal niet nodig, tenzij echt als reserve voor het geval dat Chello het niet doet. Heb zelf soortgelijke situatie, en bel nooit in op HCC, alle post via HCC-net komt gewoon binnen op Chello. Maar misschien is dat je probleem niet, en gaat het alleen om de reservemogelijkheid. Om van beide verbindingen gebruik te kunnen maken even op het volgende letten. Bij alle accounts onder eigenschappen: In tabblad algemeen [b:af52e50a86][u:af52e50a86]aanvinken[/u:af52e50a86][/b:af52e50a86]: "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie", en bij tabblad Verbinding [b:af52e50a86][u:af52e50a86]uitvinken[/u:af52e50a86][/b:af52e50a86]: "Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken". Met deze instelling kan ik gewoon inbellen met de oude telefoonmodem (is tegenwoordig nodig voor Freeler en Tiscali). Jan de Boer
Link naar reactie
J.B en Brigitte, dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels keurig verbinding...*S*.... :oops: Wat was het geval....eh...eh.... ik had dus nieuwe comp. die had ik via kvm switch aangesloten op zelfde toesenbord als andere computer (en muis en scherm). Laat ik nu niet meteen in de gaten hebben dat nieuwe computer (een HP) een andere layout van het toetsenbord heeft.....en ik gebruik dus mijn "oude" toetsenbord En als je je wachtwoord in tikt....tja...dan zie je alleen sterretjes... J.B...vraagje...hoe stuur je post door? En je hebt gelijk, verbinding is niet echt nodig naast chello, maar wel lekker gevoel om andere verbinding achter de hand te hebben als reserve, maar moet toegeven dat chello tegenwoordig behoorlijk betrouwbaar is, ik ben tevreden klant. En Brigtte, merci....ben het met je eens....ze horen antwoord te geven.... (inmiddels mail gehad of ik wilde bellen dus is nu ok, maar het duurde wel paar dagen) maar ben blij dat ik hier zelf achter kwam.....deze kon niemand wat aan doen behalve ik zelf.
Link naar reactie
[quote:274b4c2ea7="jorte"]J.B...vraagje...hoe stuur je post door? [/quote:274b4c2ea7]In Outlook Express gewoon met de knop doorsturen. Maar wellicht bedoel je post die is ontvangen via HCC-net, terwijl je verbonden bent met Chello. In dat geval moet je even in het venster "Van" de afzender veranderen in het adres dat bij het Chello-account hoort. Anders gaat het niet, en krijg je een foutmelding. Geldt ook omgekeerd, dus als afzender alleen het adres behorend bij de inbelverbinding. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...