Ga naar inhoud

ADSL met USB Modem


Aanbevolen berichten

Ik weet dat hier meerdere topics over zijn, en ik heb daadwerkelijk de zoekfunctie gebruikt, maar ik heb nog niet echt antwoord gekregen op mijn probleem. Het probleem is het volgende: Heb sinds enkele maanden ADSL via Zonnet. Dit werkt nog steeds niet goed. Na enkele minuten (soms tientallen minuten) stopt de internetverbinding, en het enige wat dan nog werkt is een reboot. Dit vind ik niet echt ideaal. Heb al meerdere dingen geprobeerd (ook op aanraden van zonnet), firewall verwijderd, antivirus verwijderd, VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd. Maar het probleem blijft. Op meerdere websites en fora wordt gewezen op een voedingsprobleem, en dat als het internet er mee stopt, de lampjes op het modem uit dienen te gaan. Dat is bij mij niet het geval. Mijn vraag is of het dus zin heeft op een USB hub met eigen voeding aan te schaffen en of dan het probleem opgelost is. Ik draai Win98 SE, heb een AMD 800 Mhz processor en een AK74-SC moederbord. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!! Met vriendelijke groet, een nieuwe user
Link naar reactie
Ik heb wel eens dat mijn lampjes zo maar uitgaan...dan moet ik ook de pc rebooten, maar nadat ik de nieuwste drivers voor het modem heb geïnstalleerd heb ik er veel minder last van.. heb je een Speedtouch USB modem? Zo ja, dan moet je ff naar de site van alcatel gaan, ff zoeken voor die modem shit, dan word je als het goed is doorverwezen naar een andere fabriekant die nu die drivers verzorgen.
Link naar reactie
[quote:0c8822dd13="Sandyman"] Mijn vraag is of het dus zin heeft op een USB hub met eigen voeding aan te schaffen en of dan het probleem opgelost is. Ik draai Win98 SE, heb een AMD 800 Mhz processor en een AK74-SC moederbord. [/quote:0c8822dd13] Heb je de tip van Juul (2e post) in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=70206]dit topic[/url] al geprobeerd, daar staat wat meer over die USB-problemen met K7-mobo's en een oplossing. Ik vind het wel vreemd dat de lampjes gewoon blijven branden, in tegenstelling tot andere die dit probleem hebben. Het zou ook een defect aan je modem kunnen zijn. Heb je geen mogelijkheid om te testen of het modem op een andere pc wel goed werkt?
Link naar reactie
Grote kans dat je modem kapot is. Ik heb zelf al 2 nieuwe modems gekregen. Ik heb met KPN gebeld, en die hebben een nieuwe toegestuurd. Jij heb BabyXL, dus misschien moet je ff met hun bellen? Je kan ook van iemand een usb-hub lenen, om te kijken of het ligt aan je voeding. Want je heb een VIA chipset? Dat is wel tricky met de usb-modem, want je usbmodem vraagt precies 500 A, wat je usb-poort levert. Daarbij komt nog dat er wat mis is met die VIA chipsets, maar ik weet ni wat er mis mee is... Jochem
Link naar reactie
Dat is inderdaad een beetje tricky. Zelf zat ik ook aan de voeding de denken (om die 500 mA)... Maar het is zo vreemd dat de lampjes blijven branden. Maar als mijn modem kapot is, dan kun je toch helemaal geen verbinding krijgen, en ik heb best wel verbinding, maar die valt zo nu en dan weg. Misschien dat ik dan maar een goedkope USB hub met eigen voeding ga kopen en het daarmee proberen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...